Telefoon van 10 jaar geleden?
Een non-chrono is een onbewerkt uurwerk en een chronometer uurwerk voorzien van Cotes de Geneve.
Krijg je dan ook een COSC certificaat? Een mooier afgewerkt uurwerk in een horloge met een gesloten achterdeksel vind ik niet echt een meerwaarde hebben Dan zou ik misschien kosten besparen door voor een standard of elabore spec te gaan, of levert Breitling alleen chronometer spec 7750’s?
Je krijgt er natuurlijk geen COSC certificaat bij. Breitling levert geen non-chrono uurwerken.
Tja, verwachtte het al niet echt…
Weer wat geleerd
Ik zou dan voor het herstellen van het 17 steens uurwerk gaan en de uitgesleten lagerbusjes vervangen voor robijn lagers.!
Heb je het originele uurwerk met een upgrade / verbetering van de nieuwe 25 steens. Dus wel de slijtage verhelpen.
De chronometer kwaliteit heeft ook een andere balans en spiraal maar als het horloge al meer dan 21 jaar naar tevredenheid is gedragen dan vind ik dat geen must voor vervanging.
Bij Breitling moet de kassa ook rinkelen en het is voor hun goedkoper en efficiënter om het gehele uurwerk om te zetten.
Revisie voor € 250 tot 350 lukt tegenwoordig ook niet meer, een vakman moet ook een redelijk uurloon hebben en de prijzen die sommige noemen zijn van de beunzolder. Een automaat veerton kost al €50,-.
In ieder geval vermijd de juwelier als je niet teveel wilt betalen
Op alle ebays ik heb mij een aantal keer rot gezocht naar zo een rot ding🤣
Deze zou ik zeker laten liggen.
Kroon versleten.
puchers versleten.
Als ik de deuken van het gooien in de caseback zie, dan zal de zijkant ook wel een golfbal zijn.
Denk dat het bouwjaar tussen 1990/1994 is.
Polijsten.
Nieuwe puchers.
Nieuwe kroon.
Uurwerk revisie.
Wijzerplaat geen losse lak dan kun je hem houden schilvert die is het einde verhaal.
Om dit horloge weer netjes te maken ben je echt een hoop geld kwijt en dat is die niet waard. Of je moet het horloge kunnen ruilen voor een kratje bier😜
Zo niet, Vriendelijk bedanken deze verkoper.