Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die meer kunnen vertellen over dit horloge en in het bijzonder wat het horloge waard is en en wat de revisie ervan zou kosten.
Mvg,
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die meer kunnen vertellen over dit horloge en in het bijzonder wat het horloge waard is en en wat de revisie ervan zou kosten.
Mvg,
Komt van rond het jaar 2000
Staat van het horloge:
Wat moet je uitzoeken:
Revisie van het uurwerk:
Waarde na opknappen:
Breitling ref: b13048
1 geen tot weinig informatie.
Is het horloge van jou? Heb je het gekregen geërfd of gekocht ?
2 zeer slechte kwaliteit foto’s
3 band sluit slecht aan op de kast en lijkt 1 a 2 mm te smal te zijn.
4 de kwaliteit van de deksel is zeer slecht.
Is zeker 5 jaar ouder. Tussen 995 en 2000 was de13050 en 13050.1 de standaard en in de loop van 2000 kwam de chromometet 13350
Ah kijk dat is inderdaad een betere schatting
Goede extra info ik geloof dat daarvoor de 81.950 was volgens mij met de nog vol gouden reiters, pushers en kroon.
De 13047 is er ook nog tussen geweest
De foto’s van TS roepen bij mij wel twijfels op over de originaliteit.
TS reageert niet op gegeven reacties in zijn topic
Wie is TS ?
Jij
Ik weet oprecht niet wat je suggereert, ik heb dit horloge aangeboden gekregen en heb ook bij een juwelier laten nakijken op echtheid, maar die durft niet echt een waarde eraan te hangen en daarnaast geeft hij aan dat de service enkel via Breitling zelf kan DUS; daarom mijn bericht,. Dus DAVID_GEE+ MIKEL laat je vooroordelen buiten dit forum.
Zucht…
“TS” staat voor “topic starter”. Dat je dat niet weet kan natuurlijk gebeuren, dat je meent zo onnozel op mij te reageren vind ik vrij ongepast. Veel succes met verdere hulp
Rider tabs heten die dingen, of riders…
Tssss
Nu even serieus. Hoe kan het dat met de hedendaagse telefoons zulke onscherpe foto’s gemaakt worden.
Worden ook “Reiter” genoemd zoek maar eens op breitling reiter op ebay
Is idd een Chronomat van voor 2000. Als je hem naar Breitling stuurt krijg je een prijsopgave waarbij ze aangeven het gemonteerde 17 steens (niet chronometer) uurwerk te vervangen voor een 25 steens (chronometer) uurwerk. Tevens zullen ze als een optie het vervangen van alle riders aanbieden. En als ik zo op de foto kijk zit er een defect in de poussoir op 4 uur.
Waarom stoppen ze er niet een non-chronometer 25 steens in?
Plus dial en wijzers nieuw en naar alle waarschijnlijkheid ook het glaasje nieuw.
Horloge komt zgan weer terug, tegen ongeveer de prijs van een minder goede tweedehandsje.
@Succesisoneindig , puur het uurwerk een service geven bij een horlogemaker zal je rond de 250/350euro gaan kosten .
@Succesisoneindig
Wanneer je alles via ‘je’ juwelier laat open gaat het je zowiezo veel geld kosten.
Want die zal, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, op het bedrag wat hij aan Breitling moet aftikken zijn eigen marge toevoegen.
Wanneer ik in jouw schoenen stond zou ik een goede lokale horlogemaker opzoeken die ervaring met Breitling & het gemonteerde uurwerk heeft.
Wellicht kan hij zelf de door jouw gewenste revisie uitvoeren omdat hij nog aan de benodigde onderdelen kan komen cq nog op de plank heeft liggen [die waar ik naar toe ga heeft in de 40 jaar dat hij dit vak uitvoert zelf aardig wat onderdelen weten te verzamelen en een uitgebreid netwerk van collegae opgebouwd]
Vriendelijk voor bedanken en bij de aanbieder laten.
Jij zit teveel op eBay kleinanzeigen .