De huidige versie Chronomats vind ik niet mooi te fors en lijken teveel onderling op elkaar
Deze oudere versies vind ik nog steeds schitterend (nostalgie uit het verleden, toen kon ik ze me niet veroorloven)
Ik heb nog een 2de zoals deze maar dan met gouden bezel, de is momenteel bij mijn horlogemaker om die in perfecte staat te brengen, maar dat gaat nog wel even duren
Ik ga er nog over nadenken of ik deze ook nog in haast ‘mint’ conditie ga brengen, want dat is wel vrij kostbaar
De Breitling Chronomat versies zijn er in vele uitvoering en prijsvariaties
Ik zie ze in de minste staat vanaf zo’n € 1200 - 1400 met leren aftersales bandje en cool staal dan wel met gouden rijders & knoppen alsook ‘fully loaded’ dus met gd/st band, UTS module en gouden lunette in heel goede staat voor € 4000 en hoger
Er is voor ieder wel een vintage Chronomat te vinden in zijn budget
De 2 die ik heb aangeschaft zitten qua budget in de hoogste regionen, omdat ik graag de meest complete uitvoering van deze vintage Breitling Chronomat wilde hebben, ben er blij mee
Het resultaat is er inderdaad een stuk beter op geworden, ik vind die utc plaat er nog prima uit zien. Persoonlijk had ik wellicht de uur indexes van de nieuwe plaat ook opgepoetst. Maar het is een mooie klok, veel plezier er mee!