Breitling Chronomat UTC 'nw!' Wijzerplaat

De wijzerplaat van mijn Breitling Chronomat UTC had veel ‘patina’, wat er uit zag als ‘roestbobbeltjes’ onder autolak

En van de Tachyring was de lak op diverse plekken afgebroken met als kale plek tot gevolg

Dus ben ik op zoek gegaan naar een passende wijzerplaat & tachyring ter vervanging en ik ben geslaagd en zeer tevreden met het eindresultaat🙂

10 likes

Zal die van het weekend eens maken🙂

Graag!

Dit verdient een mooie shoot!

Dit is zo mega puur en een echt echt echt horloge.
Te gaaf

1 like

Heerlijke nostalgie uit de jaren 90 (in mijn geval dan). Iets betere foto’s zouden niet misstaan overigens :wink:

1 like

:point_up:t2:dat dus

1 like

Een Breitling uit deze periode kan deze kleurstelling hebben. :+1: Veel leuker dan de huidige lijn, kun je net zo goed een Michael Kors kopen.

2 likes

Helemaal mee eens!

De huidige versie Chronomats vind ik niet mooi te fors en lijken teveel onderling op elkaar

Deze oudere versies vind ik nog steeds schitterend (nostalgie uit het verleden, toen kon ik ze me niet veroorloven)

Ik heb nog een 2de zoals deze maar dan met gouden bezel, de is momenteel bij mijn horlogemaker om die in perfecte staat te brengen, maar dat gaat nog wel even duren

1 like

Ik ben pas fan geworden nadat Kern aangetreden is en het roer behoorlijk omgegooid heeft qua modellen/uitstraling
Ben dus van de nieuwe lichting fans :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

De wijzerplaat die vervangen is, de bijbehorende Tachyring ziet er slechter uit dan voor demontage, die coating verpulverde in je vingers

Nu na vervangen wijzerplaat is die zo geworden

Ik ga er nog over nadenken of ik deze ook nog in haast ‘mint’ conditie ga brengen, want dat is wel vrij kostbaar

De Breitling Chronomat versies zijn er in vele uitvoering en prijsvariaties

Ik zie ze in de minste staat vanaf zo’n € 1200 - 1400 met leren aftersales bandje en cool staal dan wel met gouden rijders & knoppen alsook ‘fully loaded’ dus met gd/st band, UTS module en gouden lunette in heel goede staat voor € 4000 en hoger

Er is voor ieder wel een vintage Chronomat te vinden in zijn budget

De 2 die ik heb aangeschaft zitten qua budget in de hoogste regionen, omdat ik graag de meest complete uitvoering van deze vintage Breitling Chronomat wilde hebben, ben er blij mee :slightly_smiling_face:

4 likes

Het resultaat is er inderdaad een stuk beter op geworden, ik vind die utc plaat er nog prima uit zien. Persoonlijk had ik wellicht de uur indexes van de nieuwe plaat ook opgepoetst. Maar het is een mooie klok, veel plezier er mee!