Breitling Chronomat

Hi Allemaal,

Zelf volg ik altijd de “vragen over echtheid” topics en geniet van het uitzoeken of een horloge wel of niet echt is. Nu ligt mijn passie bij vintage Omega en is mijn kennis niet toereikend genoeg een vriend van mij te helpen bij het volgende horloge:

Het zou een Breitling Chronomat uit 1990 tot 1995 moeten zijn, veel vergelijkbaars gevonden maar niks exact het zelfde. Uurwerk loopt niet en eigelijk is de vraag of dit horloge echt is. Mocht dit zo zijn wil de eigenaar hem graag opknappen.

Hopelijk weten jullie ons meer informatie te verschaffen als ik zelf online heb kunnen vinden!

Afin genoeg tekst, tijd voor plaatjes:!

1 like

Ik vrees dat je met een neppertje te maken hebt.

Kijk even naar het verschil in afwerking:

Slechte namaak. Kijk op de indeling van de subdails, op de plek van de uurteller [ 6 uur ] zit een seconde of minuut aanduiding.

Yes daarnaast heeft het model van mijn foto’s 2 dezelfde sub dials. Dit is uiteraard ook super vreemd.

1 like

Yes dit was mij idd ook opgevallen!
Thaks voor je antwoord.

1 like

:ok_hand:

afbeelding

2 likes

Hij zal ongetwijfeld nep zijn, maar een horizontale lijn tekenen op een gedraaide foto levert natuurlijk nooit iets op.

2 likes

Eens.

image

5 likes

Zou het wel een echte 7750 zijn? Automatische chronografen werden tot voor kort volgens mij alleen in het duurdere segment neppers gebruikt. Het lijkt me in ieder geval niet helemaal ok dat het uurwerk om tien voor tien op dat punt is met z’n datum wissel.

Zeker geen 7750, daarom ook mijn opmerking dat er geen urenteller op “6” uur zat.

Zal wel een Aziatisch werkje inzitten en zeker geen verdere energie hierin steken.

1 like

Heren, onze dank is groot!

Voor de lol zal ik de kast komende week is openen. Maar ik denk dat we wel kunnen zeggen dat de klok helaas een neppert is.

Zeker weten nep.
Wijzerplaat.
Bezel.
Sluiting rouleauxband.
Tekst op achterdeksel.
Maar wel echt de eerste neppe rouleauxband wie ik zie, wie een beetje lijkt.
Ben benieuwd wat er in zit.