Breitling Chronomat

Hallo allemaal!

Vandaag mogen we genieten van warm zomerweer en de temperatuur klimt hier op tot zo’n 32 graden. Niks voor mij dus en sluit me daarom maar even op achter mijn pc en kijk ik wat leuke dingen jullie gekocht hebben en dan ook maar één van mijn laatste aankopen posten! Ik kocht een week geleden deze Breitling 808. Het is de eerste chronomat die breitling gemaakt heeft, lijkt op een navitimer maar dat is het dus niet! Venus 175 als motor die het de ganse week erg goed gedaan heeft! Loopt perfect en het is volop genieten met dit mooie ding rond de pols! Druk, maar niet te druk zoals in mijn ogen de navitimer wel al eens zijn. Dit is de vergulde versie. Je kon ze krijgen in staal, verguld en 18K massief goud. De vergulde versie ben ik slechts 1x tegen gekomen. Misschien het meest zeldzaam of niet diep genoeg gezocht, dat kan ook. In elk geval wordt dit een blijvertje en gaat hij keurig de doos in en weer op zoek naar een ander mooi model, mits er weer voldoende gespaard wordt want als je niks of heel weinig verkoopt, dan is dit wel een flinke dure hobby uiteraard! Maar goed, welke hobby kost niks… :pensive:

34 likes

Gefeliciteerd, de vintage Breitlings blijven toch pareltjes hoor :+1:

Mooi hoor. Geniet ervan. Neem aan dat hij ook om je pols gaat. Of blijft hij in de doos?

Mooie klassieker. Zou hem koesteren inderdaad.

Proficiat!

Mooi hoor.

Heel mooi :+1:

Nee hoor, ik draag hem al een ganse week! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Super mooi horloge, dus gefeliciteerd. De eerste Chronomat is toch echt de referentie 769, de 808 is daarvan de opvolger.

1 like

Inderdaad de 769 was de eerste Chronomat, van rond 1943 dacht ik. Ik heb er ook lange tijd 1 gehad en hier op het forum verkocht aan een Duits lid.

1 like

10 likes

straks heb ik nog een nieuw model! :rofl:

Euh, wat bedoel je?

Wat me direct opvalt bij die linker 769, een gesigneerde “B” kroon en de 2 kleine wijzers hebben hier dezelfde kleur.
En een zwarte centrale seconde wijzer ipv een rode.

Omdat jullie met oudere boven water komen. :rofl: Ik ga gewoon verder op datgene me verteld werd​:yum:

Fraaie aanwinst :ok_hand:

Wat een prachtig horloge. Mag je echt trots op zijn.

Iemand toevallig een chronomat te koop? Liefst met witte of silver dial. Stuur gerust een bericht.