Breitling Chronomat

Hallo allemaal,

Ik wil graag (via Ebay) een Breitling Chronomat aanschaffen; kan iemand mij aangeven waar ik op zou moeten letten of of waar ik wat documentatie over dit type kan vinden? Alvast bedankt!

Hendrik Mulder

Kijk hier eens:

http://www.breitlingsource.com/breitling_model_categories.shtml

Oh ja, het is hier een gewoonte om je eerst even voor te stellen, als je nieuw bent op dit Forum.

Desondanks Welkom op dit Forum.

Dank hiervoor!
OK, even voorstellen.
Dit forum vind ik zeer interessant omdat ik het leuk vind hoe enthousiast mensen kunnen zijn over hun hobby/verzamelwoede. ik ben zelf geen verzamelaar maar heb wel een aantal horloges: Maurice Lacroix, Zeno, Blancier. Ben vooral gefascineerd door automatische klokjes wat toch een enorm technisch vernuft in zich verbergt. Ik heb mn oog laat vallen op een Breitling Chronomat en ik zal jullie zeker op de hoogte houden.
Tot snel!

Ik ben er zeker van dat de Chronomat een hele goede keuze is.
Succes met je zoektocht.

Welkom Hendrik,

Groet,
Alex

Hoi Hendrik,

Ook namens mij welkom op dit forum.
Ik denk dat je nóg geen verzamelaar bent, maar dat je hier snel aangestoken wordt :wink:

Groeten,

Martin

Welkom Hendrik67,

Een Chronomat is een goeie keuze als je voor dit type horloges valt, maar let wel even op waar en van wie je’m koopt, want net van dit type horloges worden er via internet veiling- en verkoopsites zgn. 1:1 replica’s als “echt” aangeboden.

Daarbij is het voor een niet-kenner quasi onmogelijk om op het eerste zicht het verschil te zien met een echte. Zelfs dozen en papieren kan je er gewoonweg bijkopen. (lees ook even deze thread: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,83547,83547#msg-83547 )

En ze worden zelfs verkocht met echte 7750 kalibers, zodat ook de “feel” van het opwinden, het datumverstel en het “geluid” van het werk meer dan levens-echt is.

Ik wil hier zeker niemand bang maken, maar als je kijkt naar volgende voorbeelden, wetende dat die dingen massaal als “echte” exemplaren dikwijls voor héél veel geld worden doorverkocht op bvb Marktplaats, Kapazaa en Ebay, dan is enig wantrouwen toch geen overbodige luxe. Kijk maar:

http://www.trustytime88.com/index.php?main_page=product_info&cPath=16_141&products_id=1230&zenid=cf8703540c55c865af6f3b7f07a993fc

http://www.pc-80108.com/bl10091-chronomat-evolution-ssle-graphite-asia-7750-28800bph-p-2546.html

http://www.pc-80108.com/bl10092-chronomat-evolution-graphite-swiss-7750-working-p-2591.html

Even doorklikken op deze sites en je weet niet wat je ziet.

De beste raad die ik kan geven: als je op Ebay (of om het even welke verkoop-site) een duur horloge koopt (eender welk luxe-merk) , vraag dan eerst of de verkoper instemt met een expertise door een AD, laat altijd de serienummers en de papieren verifiëren (ingeval van een chronometer is dit iets makkelijker) en ga zeker ter plaatse het horloge inspecteren (desnoods mét expert), alvorens je beslist en betaalt. Als de verkoper daar niet mee akkoord gaat: “keep off” !!

Enne… zelf zou ik eerder zo’n horloge kopen van betrouwbare leden van de bekende horlogefora, geeft toch iets meer zekerheid…

Just my 2 cts,

MVG,

Chris.

Nog bedankt voor jullie reacties; heb inmiddels de chronomat binnen:

Ben er reuze blij mee; zal zeker niet de laaste zijn!

Heel mooi deze Breitling, staat ook op mijn wishlist.

Kan mij heel goed voorstellen, dat je er verschrikkelijk blij mee bent.

Van harte gefeliciteerd met deze aanwinst.

Hallo Morse,

Geldt dit ook voor de juweliers die op ebay hun horloges te koop en/of veiling
aanbieden, mag toch aannemen(en hopen) dat die toch redelijk betrouwbaar(moeten)zijn?
Ben zelf n.l ook aan het orienteren op ebay,maar wel hoofdzakelijk bij de winkels/juweliers op ebay.
Particulieren vindt ik zelf ook een risico,niet allemaal.
Je zal maar wel net die verkeerde treffen, en je een hoop geld betaald hebt.
Kan me goed voorstellen dat iemand schrikt als je die links bezoekt.

gr Ron

Welkom!

Zeer mooie Breitling! Niet te druk.

Heb je ook foto’s van je ML en je Zeno? Zelf heb ik ook een ML en een Zeno.

Mijn beste,

Wel bekome het u!!

Wat een schitterend horloge is dit. Een horloge in optima forma. Helemaal ‘Breitling’ en toch, door de kleurstelling, verrassend anders.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit verrassende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi Ron,

Met gekende juweliers op Ebay (die dus al hun gegevens, incl. tel. nr., openlijk in de advertentie zetten en garantie bieden) denk ik niet dat je veel risico loopt.

Met het kopen van dure merkhorloges van partikulieren zou ik toch altijd een inspectie door een AD vragen.

Zeker als je nog nooit zaken hebt gedaan met die persoon (positieve feedback is echt geen 100 procent garantie, net zoals de prijzen die dikwijls door “stille vennootbieders” worden opgedreven.). Het blijft tenslotte een deal met een onbekende, die meestal gebaseerd is op foto’s en… blind vertrouwen.

De reden waarom ik hier in dit topic heb gepost is ook niet zonder grond. Enkele maanden geleden kreeg ik een duur luxe-horloge van een kennis, met de vraag of ik de chrono-secondewijzer wou vastzetten. Hij had het gekocht via een Duitse veilingsite, aangeboden als origineel, voor redelijk wat geld (maar uiteraard veel goedkoper dan bij de AD). Koopje dus…

Uiterlijk leek alles OK, maar toen het achterdeksel verwijderd was kwam de waarheid boven: een (weliswaar goed) nagemaakte 7750 van Chinese makelij. Voor de rest was het een bijna-perfecte kopie van het origineel. Uiterlijk was dit horloge zo goed nagemaakt dat ik het pas heb opgemerkt na het openmaken. Dus voor een “leek” was dit een perfecte val.

Vandaar m’n waarschuwing…

Voor sites zoals Ebay heb ik voor mezelf een grens vastgelegd. Alles wat enig risico inhoud en boven de 400 Euro verkocht wordt, wil ik eerst in levende lijve zien. Pas als ik 100 procent overtuigd ben, koop ik.

Persoonlijk heb ik ook veel meer vertrouwen in aanbiedingen van de gekende horlogefora.

Just my 2cts…

MVG,

Chris.

Ziet er hééél mooi uit !

Hartelijk gefeliciteerd met deze aanwinst en welkom op dit forum.

Met vriendelijke Groeten,

Chris.

bedank voor deze tip/waarschuwing

gr Ron

Erg mooie wijzerplaat !
Helemaal mijn ding ! (tu)
Veel plezier ermee !

Wow, prachtklok. Is het een kwarts of automaat?

Rogier, het is een automaat.