Breitling Chronomat

L.S

Eindelijk dan een leuk klokkie gekocht en wel een Breitling Cronomat met een mooie zwarte wijzerplaat en zonder goud maar alles in staal.
Naar mijn weten zit er een caliber 13 in van breitling oftewel een eta 7750.
Het enige wat ik me afvraag is dat het horloge best wel lawaai maakt als ik hem schudt, ik denk dat het de balans is maar is dit normaal voor dit caliber daar ik het ook goed kan voelen.
ik hoor het wel…

groet

NS

In een automatisch uurwerk zit een ronddraaiend “gewichtje” waardoor de veer wordt opgewonden. Dit maakt een licht ratelend geluid: ik denk dat je dat hoort. En zo hoort het ook. :wink:

Veel plezier met deze mooie aanwinst en post eens een fotootje!

Een typisch kenmerk van de Valjoux 7750.
Niets aan de hand, dat geluid hoort zo te zijn !
Je hoort de rotor draaien.

Helemaal gerustgesteld , dacht al dat ik de kat in de zak had gekocht…pfff

Er zit een leren band om met breitling clibsluiting…zoek trouwens nog een nieuwe leren band …iemand ???

En je hoort het niet alleen, als je goed oplet, kun je het na een beweging van je arm ook voelen en soms zelfs zien!! Ik vind dat heel leuk…

Volledig normaal.
Zijn de billetjes in de lager .
Kan verholpen worden door een iets dikkere olie, vb D5.

ehhh billetjes in de lager…de enige billetjes die ik zie zijn die van mijn zoontje van 6 mnd en die zijn niet altijd even schoon :wink:
Maarre hoe post je hier een foto ?

ja dat geluid klopt ik heb hier ook een chronomat valjoux 7750 je gaat hem ook zeker voelen groeten

http://edwin-janssen.magix.net/

nou hier mijn breitling dit is trouwens de eerste keer dat ik een foto upload hij staat onder mijn hobby,kan iemand mij even vertellen of jullie hem kunnen zien ??? bedankt

Ik kan 'm niet op het forum zien maar wel op je website.
Even kijken:

Gelukt!

Henrik hoe heeft u deze foto nou op deze site gekregen??? of anders hoe moet ik dat doen?? ik snap er geen bal van