Breitling Chronomatic uit 2004 type A41350

Ik loop toevallig tegen een Breitling aan die ik wel aan wil schaffen. Er stond echter geen richtprijs bij dus die heb ik opgevraagd. Van de vraagprijs van 4950 zijn ze nu gezakt naar 4250. Ik kan moeilijk inschatten of dit een reële prijs is. Dit type is wel online te vinden maar het zit tussen 2700 en 4000 in. Vaak ook een full set wat in dit geval niet zo is. Er zit verder niets bij dus horloge en band.

Wat meer info, het gaat om een Limited edition Nr 474/1000, full service in 2016 en geproduceerd in 2004.

Kan iemand iets zinnigs hier op zeggen? Ik niet! Zal wel op neer komen dat de prijs is wat de gek er voor geeft.

Foto’s

Een hek geeft meestal niet mee :wink:
On topic: zoals vaker is de waarde van een gebruikt artikel hetgeen betaald wordt door een koper, verder reikt mijn kennis ook niet. Sorry

2 likes

Gezien de andere prijzen, wil men duidelijk meer. Terwijl het geen full set is. Anderzijds wel een redelijk recente service.

Vraag me dan af wat de meerprijs rechtvaardigt. Zeer goede staat is natuurlijk wat waard bij een horloge van 15 jaar oud.

1 like

Misschien iets voor @AmsterdamVintageWatches :thinking:

Ervan uitgaande dat deze echt is en met origineel uurwerk: wat mij betreft een van de mooiste Navitimers ooit!

Ik ben een echte Navi liefhebber en heb er ook nu nog een paar liggen. Destijds, in 2004 of 2005 (dus duiding jaartal klopt), kon ik kiezen tussen een Montbrillant Datora of deze LE Chronomatic. Toen gekozen voor de Datora. Was bij René Kahle in Laren.

Op zich nooit spijt gehad van de Datora die ik nog steeds bezit. Wel spijt gehad van het niet ook kopen van die Chronomatic. Toen geaarzeld en uiteindelijk niet gedaan vanwege kleurcombi (zwart met gouden en witte accenten). Nu, 15 jaar later, zou ik hem zo mee de winkel uit nemen. Geen moment aarzelen.

Het horloge kostte destijds nieuw rond de 3.500 euro. Slechts een paar honderd minder dan de Datora. Er schijnen er idd maar 1.000 van gemaakt te zijn.

Wat mij van het horloge dat je toont zou afhouden, is dat het geen full set is. Zeker voor een Limited edition zou dat voor mij een must zijn. En de term ‘grote beurt’ in 2016 vind ik ook betrekkelijk; was dat bij Breitling zelf of bij de horlogemaker om de hoek?

Mijn advies: verder zoeken…

3 likes

Geen full set zou voor mij in dit geval een no go betekenen

1 like

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik ben nog niet in gegaan op de grote beurt maar dat zou zeker nog een van de vragen zijn geweest :+1:

1 like

Is dit voor jou een goed alternatief?

https://www.ten2two.nl/product/breitling-navitimer-cosmonaute/

Goed bedoeld vast, maar die zie ik niet helemaal… Ja beide Breitling en beide Navitimer. Maar voor de rest? :thinking:

1 like

@Jurtz maakt reclame voor een eigen horloge… :shushing_face: :wink:

1 like

In dat geval… WAT EEN PRACHTIGE NAVITIMER die Jaap daar in de aanbieding heeft! Prachtig! Doen!

Alhoewel ikzelf nog steeds voor een limited two-register Chronomatic met de kroon op links zou gaan in plaats van een nogal druk aandoende 24 uurs aanduiding…

:sunglasses:

2 likes

Dat klopt en dat mag. Ik heb overigens niet gezegd dat het horloges zijn die veel op elkaar lijken @hondersotto, is dat een eis van @Vinner, dat het exact dit model moet zijn dat hij aandraagt? Als dat zo is, dan hoor ik dat graag.

2 likes

Schiet nou niet in de verdediging, maar lach toch lekker mee.

“Ik maak helemaal geen reclame voor mijn horloge. Het is gewoon de beste optie die er is!” :smile:

1 like

Van mij mag je je eigen waren aanprijzen zoveel en zo goed als je maar kunt! No prob whatsoever.

Ik vind (jaaaaaa mening) een Cosmonaute alleen van een andere orde dan een Limited Edition Chronomatic.

Cheers

1 like

Klopt, een Cosmonaute is inderdaad van een heel andere orde! :smile:

1 like

@jurtz, bedankt voor je aanbod maar het is niet wat ik zoek (+ er zit wel een heel dikke premium op :rofl: )

Ik heb de Chronomatic helaas maar in de winkel laten liggen voor iemand anders…bedankt voor de reacties!

2 likes