Breitling Chronometer

Deze ochtend was het weer de wekelijkse antiekmarkt in Tongeren (BE) en met dit weer leek het me wel de moeite om even te gaan. Veel wind, veel regen… echt een weertje om geen stof in de ogen te krijgen. Dus ik dacht, komop we gaan er weer opaf! Nee triestig weer, 15 graden gaf de auto aan en had veel zin om onderweg rechtsomkeer te maken. Maar goed, niet gedaan en toch geweest. Ik kocht er een Breitling 81950 aan in erg mooie staat. Ook het dial was op en top! Ik kocht deze voor minder dan de huidige internet waarde dus ik hoop hiermee een mooie zaak gedaan te hebben. Breitling nr 2 in mijn verzameldoosje! :blush:

13 likes

Het lijkt er wel op dat de indexen (en niet supernetjes) opnieuw ge “lumed” zijn. Controleer ook (gebruik hele goede schroevendraaiers!) of alle riders en schroeven nog wel goed vast zitten, die komen nog wel eens los uit zichzelf.

Dit is trouwens geen chronometer maar een chronograaf. :nerd_face: :wink: Een horloge kan allebei zijn trouwens.

3 likes

Gefeliciteerd !
Nou heb ik totaal geen kijk op jaren '80/'90 (?) Breitling’s maar hij komt op mij wat fake over.
Waarschijnlijk kun je Breitling’s uit die tijd niet vergelijken met de Breitling’s van nu qua afwerking ?

1 like

Proficiat Bart!
Ziet er mooi uit, echte vintage klassieker!
Binnenwerk is getekend neem ik aan ? Jouw kennende zal dat wel!
Kast ziet er mooi uit. Laat je zeker niet beïnvloeden door sommige reacties :wink:!
Typisch jaren 90 model! Goed gedaan….

Goh ik zou hier in principe niet op reageren maar dit horloge werd gekocht bij een gediplomeerd horlogemaker en niet het eerste. De kleinste afwijking zegt hij. Zo wou bij dit horloge een plastic onderdeel vervangen zijn door een stalen. Vroeger was dit zo maar Breitling past ze aan die binnen komen. Ik weet dat deze geen nieuwe lume heeft gehad en ook geen fake is of wat ik ook allemaal lees hier :yum:. Een horloge om trots op te zijn!

2 likes

Gefeliciteerd met deze mooie Breitling!
Volgens mij eind jaren ‘80, begin ‘90?

Als je mijn post goed leest zie je dat ik nergens stel dat ie fake is. ( en ik geef toe dat ik geen kijk heb op jaren '80/'90 Breitling’s … )
En nogmaals, gefeliciteerd met je aankoop !

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze tweede Breitling in je horloge verzameling!!
Ik wens je dan ook veel aangename momenten met deze karaktervolle Chronograaf.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Deze is jaren '80. Klopt! Dank u wel

1 like

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop. Mooi model, voorloper van de populaire B13050.

Ik moet zeggen dat de opmerking van @PeterLC over de lume, ook mijn eerste gedachte was. Bijv in vergelijk met dit exemplaar.

2 likes

Leuke Breitling, enjoy…!!
Ik zou ook niet twijfelen aan de echtheid, maar sluit me wel aan bij @PeterLC vwb de lume op de indexen. Lijkt mij niet dat dit ooit zo door Breitling gemaakt is. Maar desalniettemin, leuke vondst… :+1:t3:

2 likes

Prachtige klok! Zeker wel gemaakt, meerdere exemplaren…. Niet vergeten dat Schneider bij de aankoop van Breitling niet de topkwaliteit aanbood zoals dat nu is! Hij moest van 0 beginnen en soms is dat zichtbaar. Ikzelf heb een gelijkaardig horloge met dezelfde effecten op de lumen. Is uitgelopen door de hitte/vocht/gebruik/etc…. Komt vaker voor (foto van andere op aanvraag indien u dat wenst :wink:)!

1 like

Het klopt inderdaad dat de afwerking in die jaren niet zo denderend was dan bij de nieuwere. Ook bij Rolex zie je dit. Deze is nog een 17 Jewels terwijl de latere 25 Jewels zijn. Vrij oud maar loopt en is correct. Maar wat gaan we anders op deze natte zondagmiddag doen dan wat discussiëren over onze hobby! Lekker toch?

1 like

Die lumen zijn idd door een hobbyist bijgewerkt :grimacing:
Misschien is dit nog te herstellen of anders een nieuwe dial :thinking:

1 like

Gefeliciteerd met dit mazzeltje, leuke vintage. Wens je veel draagplezier :ok_hand: :+1:
Tip van PeterLC zou je kunnen opvolgen, maar als het jou niets uitmaakt dragen dat horloge en er van genieten :smiley:

1 like

Ik volg graag tips op van kenners. Die heb ik vandaag buiten Maarten niet veel gezien. Peter doet in onderdelen en ziet zijn kans! Dit horloge kreeg geen nieuwe lume. In deze jaren was het eenmaal zo.

:joy:

Jij bent ook een mooie. Zeg @PeterLC handel jij in ouwe breitling parts?

3 likes

Ik heb gezien wat ik gezien heb, ik heb vermoedens (“het lijkt er wel op dat” is wat ik schreef) - maar ik was er niet bij he. :man_shrugging: Maakt verder ook niet zoveel uit. Meteen maar conclusies over mij trekken is ook weer echt - tja - HF anno 2023.

Als ik ueberhaupt vintage Breitling onderdelen kon krijgen, zou ik ze veel vaker ter service aan kunnen nemen…

En nu ga ik naar buiten, is mooi opgeklaard hier. :sun_behind_small_cloud: :sun_with_face:

3 likes

Oke dat zal dan zo zijn, met vintage ben ik niet thuis. Ik koop ze nieuw want ik kan vintage niet repareren. Maar om PeterLC nu zo weg te zetten geeft natuurlijk geen pas. Duik eens in de geschiedenis van Peter, een horloge servicesen is voor hem geen probleem. En als er geen nieuw onderdeel in hoeft doet hij dat ook niet. Veel HF leden zijn blij als Peter hun horloge heeft geserviced, en nee ik heb geen aandelen bij Peter! Maarten.cdl ken ik niet, maar zal ook best verstand hebben van vintage!

1 like

hier ook :rofl: :rofl: ik denk dat dit vele lezers goed zal gaan doen!