Breitling Chronospace: Uur en minuutwijzer ongelijk

Tja, ik heb me suf gezocht, ook de handleiding proberen te zoeken via officiele Breitling website / user-manuals en via Google “A56012.1 manual”… Tientallen threads over wijzer t.o.v. digitaal, maar dat is bij mij in orde…

Volgens factuur opgaaf is de horloge overigens uit 2002.

Soit, @custodibus is een soort van wonend, of ook wel woonachtig genaamd, maar als hij wel in Brabant blijkt te zitten, is dat niet dicht bij Zeeland? Ligt er toch naast? :wink:

Een ETA 988332 is, als ik Google moet geloven, het uurwerk wat daar in ligt.

Hier staat een handleiding van het uurwerk, maar misschien kun je iets gerichter googlen door naar de ETA 988.332 te zoeken:

1 like

Nog bedankt!

Ik wil nog even een update plaatsen. Een juwelier heeft er naar gekeken maar wist er zonder richten zo snel geen raad mee (horloge is niet open geweest). Wijzers zitten niet los volgens juwelier.

Horloge leek in eerste instantie een stuk accurater te staan op onderstaande foto… toch lijkt dit gezichtsbedrog…

1 like

Dit lijkt me lastig om te verhelpen zonder de wijzers los te halen. Maar wat het dan veroorzaakt heeft… :thinking:

1 like

Heeft dit model wel een opgelegd logo? Lijkt wel een print.

Het zou ook een uurrad met slappe schotelveer kunnen zijn. Bij een shock met het glas naar beneden zou dan het uurrad ( uur wijzer ) zich kunnen verstellen tov de minuutwijzer.

Dit is niet instelbaar zonder demontage. Pas op met de wijzerafnemer, het display loopt door onder de gehele wijzerplaat

2 likes

Het logo is licht opgelegd heb exact dit model opgeknapt

Wel inderdaad oppassen met het lcd scherm

2 likes

Kan je de digitale cijfers eens laten zien? Ik heb er zo een gehad, die was opgeknapt, maar met een nieuw uurwerk. Die had een kleiner lettertype. Ik had destijds hetzelfde probleem, maar heb hem toen verkocht. Wellicht heb je mijn ex te pakken😉

Als dat zo is, heb je de kans dat hij dus uit elkaar is geweest en dat er iemand aan geknutseld heeft die er niet zo heel erg bedreven in was…

2 likes

Hmm het lettertype lijkt er wel op… Ik heb de horloge december 2020 aangeschaft via WristCandy / Jeroen (met metalen Breitling band). De band op de foto heb ik in ieder geval niet.

Groet,
Luc

1 like

Ahh verkeerd gelezen … dat bedoelde ik dus. Dit is inderdaad een lastiger verhaal :sweat_smile:

Op zich is de ingreep niet erg ingewikkeld. De wijzers moeten er af en dan opnieuw plaatsen bovenop elkaar op twaalf uur. Daarna kun je via de reguliere synchronisatie procedure de wijzers gelijk trekken met het display.

Het originele digitale uurwerk heeft een groter lettertype. Die cijfers zijn van onder tot boven in het schermpje. Als jij ook kleinere cijfers hebt, is het in ieder geval niet het originele digitale deel. Dan is er in ieder geval aan gesleuteld, en dat is dan blijkbaar niet helemaal goed gedaan.

Ik had er geen stalen band bij, heb echt geen idee of dit dezelfde is😉

1 like

Bij nader inzien… Ik denk dat je gelijk hebt. Helemaal rechts onder tussen de 120 en 150 op de bezel lijk je een heel klein deukje/imperfectie te hebben… Die heb ik ook daar in ieder geval wel zitten…

2 likes

Haha, ja de horloges gaan hier regelmatig rond. Ik heb deze wel verkocht voordat ik hier actief werd, dus echt al wel een tijdje geleden…

Tja, een minder leuke conclusie is ook een conclusie… Ik weet eigenlijk zeker dat het jouw uurwerk betreft. Niet wetende wat dat nu exact inhoud.

Was eigenlijk van plan het horloge jáááren aan te houden en de prille verzameling uit te bereiden met een klassieke Navitimer 01 of Old II.

Wat een orgels, bijna onvoorstelbaar dat zulke dure Horloges zo’n afwijking hebben

Is het geen idee om contact op te nemen met de verkopende partij? Zat er geen garantie op?

Volgens mij is de reparatie niet zo’n grote klus, ik zou navragen of een horlogemaker de wijzers op nieuw wil plaatsen. Dan kan je er jaren van genieten!

In theorie wel, 3 maanden welteverstaan. Desalniettemin, ben ik persoonlijk van mening dat ‘In Zeer Goede Staat’ voor een horlogekenner niet helemaal aan de orde is geweest als het een dermate ‘gereviseerd’ exemplaar betreft. - Dit neemt niet weg dat ik zelf de keuze heb gemaakt om het horloge aan te schaffen.

1 like

Dit gaan we inderdaad doen :slight_smile: !

1 like

Vandaag goed contact met verkoper gehad die oplossing biedt! We gaan in overleg even kijken wat de beste oplossing is.

Ben je horlogemaker in de buurt? Ik woon in Gemert en ben best bereid een stuk te rijden. Ik kan hem ook bij WristCandy zelf afgeven, dan regelt Jeroen het voor me (thanks). Feit is dat dat ook ~560km is (2x retour), maar wat moet dat moet :slight_smile: . Wat is ieders ervaring met versturen van horloges (ook een optie, maar klinkt risicovol)?

Bedankt iedereen voor het meedenken.

1 like