Uurtje geleden een nieuwe Breitling Colt 44 Blue Automatic A17388 gekocht bij een AD Breitling juwelier in Zeist. Nu ik het horloge om de pols heb valt mij het volgende op. De clasp lijkt anders dan op de foto’s die ik op internet vind en anders dan de tweedehands Breitling Colt uit 2014 die ik enkele weken geleden heb terug gestuurd naar de afzender. Op mijn nieuwe Colt is slechts een pootje van tekst voorzien. Heeft iemand hier een verklaring voor? Is Breitling de laatste jaren over gegaan op een nieuwe clasp? Andere Breitling Colt owners die een vergelijkbare clasp hebben? Ik hoor graag van jullie. Alvast heel erg bedankt.
Op de foto, welke je van het web geplukt hebt, is volgens mij de nieuwe “vleugellamme” versie. Maar de foto is iets te vaag ook. Wat zou er volgens jouw op dat bovenste pootje moeten staan?
Net met de juwelier gebeld. Dit zou de nieuwe Breitling sluiting zijn. Heeft even in de winkel gekeken en nieuwe Avengers en Superoceans etc. hebben dezelfde sluiting met slechts één pootje gegraveerd.
Aangezien Ralph het oude type Colt heeft, geloof ik niet dat er een nieuw type sluiting op zit. Maar ja, wat maakt het uberhaupt uit hoe de binnenkant van de sluiting er uitziet ?
Breitling krijgt zijn onderdelen van verschillende fabrieken voor bepaalde onderdelen. Ik hoop dat het gewoon hieraan ligt want als ik kijk in de replica wereld dan zie ik dit type, 1 gedeelte tekst, overal terugkomen. En ik betwijfel dat de replica’s op basis van 2018 modellen zijn.
Maar als TO aangeeft dat juwelier verschillende modellen met dit clasp heeft, dan zeg ik dat het aan de leverende fabriek van breitling ligt.
Nog even bij mijn eigen juwelier geverifieerd. Breitling is inderdaad overgegaan op een nieuwe Clasp. Er zijn ook oude Colt modellen met nieuwe clasps soort overgang model. Die heb in dus blijkbaar. Last of line.