Breitling Colt en Galactic 36 : "for ladies"?

Hallo mede HF-ertjes,

Ik zat vandaag weer eens wat rond te surfen op het www op zoek naar de ultieme grail.
Niet dat ik meteen zinnens ben om een hoop cash te spenderen, maar zoals voor bijna alle horloge-junks geldt, kijk ik toch graag verder vooruit. Een leven zonder dromen is nu eenmaal geen leven…
Al dat rondneuzen hoort natuurlijk bij onze hobby.
En zo ga je dan een merk, dat je vroeger maar niks vond, steeds interessanter en leuker vinden.
Zo begin ik Breitling meer en meer te waarderen. Helaas wordt mijn gedroom door Breitling zelf een beetje gefnuikt. Waarom? Omdat ik vanwege mijn 16,5 cm polsje, een afkeer heb van horloges die “groot” dragen.
En ja, Breitlings hebben nogal forse horlogekasten, alleen de door Breitling als “ladies’watch” omschreven colt 36 en Galactic 36, zouden voor mij aanvaardbaar op/ om de pols liggen.

En daar zit het hem dus: hoe “vrouwelijk” zijn de Colt 36 en Galactic 36 eigenlijk volgens jullie ? En ik spreek natuurlijk niet over de met edelstenen versierde exemplaren, maar over de volgende 2 bijvoorbeeld:

Ik zie, er weinig “specifiek vrouwelijks” in.
Vraag me dan ook af waarom Breitling ze als “lady” adverteert, want naast een draagbaar formaat, zie ik alvast geen wezenlijk vrouwelijke kenmerken.

Wat zegt jullie getraind oog/ verstand?

2 likes

Breitling bepaalt niet of een horloge uitsluitend voor mannen of vrouwen is, dat bepaalt de klant. 36 mm is een mooi formaat, maar een Breitling hoort eigenlijk vrij fors te zijn.

3 likes

Ze moesten toch iets voor de vrouwelijke markt hebben, dus dan maar een kleinere diameter uitbrengen. Overigens is er ook de Galactic 41, ik vind dit één van de mooiere modellen die Breitling gemaakt heeft. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit één gezien heb op HF, wat ik best vreemd vind, al houd ik het “wat dragen we vandaag” topic niet bij.

1 like

Mja, begrijp wel wat je bedoelt : een Breitling hoeft niet per se subtiel te zijn, maar naar mijn idee past een 40+ mm kast gewoon niet bij mjjn slanke arm/pols.
Lugs die over de pols hangen, vind ik echt not done.

1 like

Niet.

De Galactic vind ik naast niet vrouwelijk trouwens ook niet mooi. In tegenstelling tot de Colt: die vind ik prachtig. Ik snap het zelf ook niet: zo groot zijn de verschillen nu ook weer niet.

(Qua type horloge dan. Verschillen in design keuzes zijn natuurlijk duidelijk en die vind ik op de Galactic stuk voor stuk niks).

1 like

Mocht er ooit een Breitling komen, dan inderdaad de Colt. No doubt

2 likes

…voor meisjes. :rofl: :joy:

Een Breitling for gents ‘hoort’ inderdaad een tikje forser te zijn.

1 like

Da’s gewoon marketing. Vroegah was 33 mm een gangbare herenmaat. Nu is dat 40 mm en groter, dus is 36 de nieuwe damesmaat. Je bepaalt het natuurlijk gewoon zelf.

1 like

Er zijn de nodige Breitling modellen in 38mm, ik heb zelf de Colt Chrono en de Shadow Flyback, die zou je moeten kunnen hebben.

1 like

~17cm pols en deze past perfect. Goed zoeken en je vindt er wel een paar!

2 likes

Ik begrijp het al : ik mag dan toch verder dromen.
Het komt er ooit wel van …
Ik zie het al helemaal voor me : zo’n blauwe Colt die om mijn pols schittert.
En die netjes ligt te stralen in mijn box naast mijn Tag, Tissot en Pontiac…
Jullie stellen me een beetje gerust, tnx

36 millimeter is helemaal prima.
Als je smalle polsen hebt en/of je vindt het mooi…
Vintage gaat van 30 tot 38, geen enkel probleem.
Jij bent de enige die met het horloge wat je draagt te maken heeft, verder niemand.

1 like

Zou vooral gewoon even passen. En zie het voordeel ervan in. Je bespaart een hoop geld als je voor een kleiner model gaat.

1 like

Heb mij precies hetzelfde afgevraagd en er eens bij een juwelier naar gevraagd én gepast… Nou het “probleem” is de hoogte in verhouding met diameter van die vrouwen Breitlings. Het wordt een soort klein, dik “propje” op je pols.
Er zijn ook een kleine versie’s van de Omega Seamaster duiker. Deze zijn beter in verhouding.

1 like

Smaken verschillen duidelijk, ik vind de Colt lelijk en de Galactic mooi. Als man mag je toch wel een 38mm hebben, 36mm is echt wel voor dames.

3 likes