Breitling Crosswind

Beste horlogefans,

Ik heb de mogelijkheid om in Zwitserland een geheel nieuwe Breitling Crosswind Special aan te schaffen. Het horloge is geheel 18k en komt met mother of pearl wijzerplaat en papieren die nog niet gedateerd maar wel gestempeld zijn.

Ik ben al een tijdje bezig om zo een horloge aan te schaffen en heb nu eindelijk de mogelijkheden om dit te doen. Het horloge moet 12.000 euro opbrengen dit is best veel geld, maar aangezien de vroeger nieuwwaarde 24000 euro was valt dit best nog mee.

Mijn vraag is of ik er goed aan doe zo een horloge aan te schaffen, het horloge wordt nu ongeveer 3 jaar niet meer gemaakt en ik hoor veel geruchten over een slechte verkoop waarde van zo een soort horloge, het uurwerk schijnt niet één van de beste te zijn en er is bijna geen vraag naar. Dus een slechte investering!!!

Is dit zo?

Alvast bedankt voor de informatie,

Met vriendelijke groeten,

Edgar

Nou Jaap, die Crosswind die jij laat zien is wel een hele oude en lijkt ook wel heel veel op een Chronomat.

Maar, om nu horloges als een soort belegging te zien, dat lijkt me niet helemaal een goede zaak. Kies dan gewoon voor een Breguet of iets dergelijks.

Als je al lang op zoek bent naar een dergelijk horloge dan lijkt me dit op zich geen slecht aanbod, maar let wel je moet het zelf ook echt mooi vinden. Als je het als belegging ziet, dan is het maar de vraag of het wat wordt, daarmee verschilt het niet met aandelen, postzegels of kunst. Om van zo’n recent horloge te zeggen dat er geen vraag voor is kan kloppen, maar je moet het wel op lange termijn zien.

Het uurwerk is een Valjoux 7750 en dat is nu net wel één van de beste en wordt zowat door alle topmerken gebruikt. Zelf vind ik het een mooi horloge en ik kan je dus alleen maar adviseren om diep in je hart te kijken of je het een mooi horloge vindt en niet alleen een goed aanbod.

Succes met je beslissing.

Dit is zijn een paar foto’s van het aangeboden horloge, persoonlijk vindt ik hem erg mooi maar smaken verschillen natuurlijk.




Tja inderdaad smaken verschillen Edgar. Bij een hoop mensen is goud ‘NOT DONE’. Dit vind ik echter een smaakvolle combinatie. Hij ziet er inderdaad nieuw uit en de goudstempels staan erin.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat zo’n pilot band echt een robuust stuk vakwerk is die nog prettig draagt ook. Volgens mij weegt deze combinatie zo’n 200 gram.

Mijn goekeuring heb je :wink:

Daar ik vele handelaars in Zwitserland ken, kan ik je wat betrouwbaarheid betreft misschien wel aangeven of het een te vertrouwen adres is, mocht je daaraan twijfels hebben. Je kunt me bereiken: msayin@swissonline.ch

Wat ik je wel kan zeggen is dat je een horloge NOOIT als een belegging moet gaan bekijken. ( Evenmin juwelen)
Je weet nooit hoe de markt gaat lopen.
Als wij, als handelaars zouden weten welke modellen van welke merken in de toekomst een goede prijs gaan halen. zouden wij deze nooit verkopen maar gewoon laten liggen.

Uit ervaring kan ik eigenlijk zeggen dat alleen maar het merk Patek, als belegging kan worden beschouwd. Ook lang niet alle referenties, maar veel kun je aan dit merk eigenlijk niet verliezen. ( Jürgen, bij Breguet zou ik dit niet zo willen stellen.)

Succes.
Marley

Ik heb zelf een Breitling Crosswind Special het is de zelfde als je foto alleen niet in het goud ik kan je zeggen dat ik er heel veel plezier me heb ik draag de klok zo’n drie jaar elke dag en nog nooit problemen gehad.
ik heb na een jaar een extra utc uurwerk aan de band gekocht dan krijg je toch een eigen tutch het enige waar je aan moet wennen is dat het horloge best zwaar is
verder vind ik je horloge op de foto top en de prijs is volgens mij ook best ok
een belegging is het volgens mij niet maar je moet zo’n klok lekker draagen en elke dag van genieten
succes met je beslissing jeroen

Beste horlogeliefhebbers,

Bedankt voor alle reacties en advies!!!

Ik heb besloten het horloge te kopen, ik ga hem in augustus persoonlijk ophalen in Zwitserland. Het wordt voor mij de eerste keer dat ik een horloge ga afhalen in Zwitserland, ik laat jullie in de toekomst weten wat mijn ervaringen zijn en of alles goed verlopen is.

Met vriendelijke groeten,

Edgar

Okay Edgar, houdt ons maar op de hoogte.

Groet
Jürgen