Breitling Datora 1969 losse bezel

Beste forumleden,

Mijn horloge is kapot, dat wil zeggen, hij loopt als een zonnetje, maar de bezel is er ineens afgevallen.

Heeft iemand een idee hoe dat hersteld kan worden en door wie? In de breitling winkel konden ze hem alleen opsturen, maar dat is me afgeraden door anderen (duur). Alle tips zijn welkom, alvast enorm bedankt! :slightly_smiling_face:

En dan krijg je toch een prijs indicatie?
Zou sowieso mijn eerste keuze zijn. Afraden op van horen zeggen ben ik nooit zo gevoelig voor, gewoon even zelf uitvragen, en op basis van die informatie beslissen.

1 like

Ff mee langs een onafhankelijke horlogemaker. Hoeft die hem ook niet op te sturen, die kan je meteen vertellen hoe moeilijk of makkelijk het is.

Ik vermoed dat je alleen een nieuw veertje nodig hebt, zal de wereld niet kosten.

NB: als die veer vrij te leveren is/een standaard maatje is.

2 likes

de bezel zit waarschijnlijk vast met het ijzerdraadje op de foto


zie je die nog zitten?
zoja kan je hem er gewoon terug opdrukken

1 like

Nee die veer is weg. Zal het een universeel veertje zijn? Of wordt dit zoeken naar een speld in een hooiberg?

Is gewoon een stukje ijzerdraad, misschien een beetje gehard om zijn vorm te houden.

Een horlogemaker kan dit mi zelf buigen of er eentje recuperen van een sloophorloge - of het nu zo’'n mooie Breitling is of een chromé nepduiker - de veertjes die er uitkomen zien er eender uit (tussen de ene bezel en de andere schilt de dikte van de draad wel een beetje naar mijn ervaring, maar dit is volgens mij eenvoudig te fixen)

1 like

Die veertjes zijn best tricky, het moet echt precies kloppen allemaal. Zomaar een stukje ijzerdraad gaat hem niet worden.

Opsturen naar Breitling gaat je een klein fortuin kosten. Zij zullen verplicht het horloge tot nieuwstaat willen brengen. Probeer eens Watchinside en Timefix, beiden voormalig Breitling NL-atelierchefs die zelfstandig (en voor bijna alle merken nu) door zijn gegaan.

Even googlen of check hier:

5 likes

Super, die pagina kende ik nog niet (ben nog niet zo lang actief hier) maar zie al wat horlogemakers in mijn regio die ik kan benaderen. Goeie tip dank je wel.

1 like

Hopelijk is het een vrij standaard veertje dat past, ik ga op onderzoek uit. Dank je?”!

Klus is naar volle tevredenheid geklaard door J.W. Ubels te Bredevoort.

Er moest inderdaad handmatig een veertje geconstrueerd worden. Zit weer vast en is draaibaar.

7 likes