Breitling echt? Geen hits op serial

In een andere sectie heb ik het al even gehad over een Breitling Antares die ik op het oog heb. Nu probeer ik op verschillende sites het serial nummer te controleren maar op Y32892 (foto) krijg ik geen hits. Ik ga er althans vanuit dat dit het juiste nummer is. Op de caseback zie ik in ieder geval geen nummer staan dat door kan gaan voor een serienummer in een combinatie zoals Breitling ze opmaakt. Enig idee of deze in de haak is?

Cheers

1 like

Serienummer is 3935. Staat op de achterdeksel
Nummer dat jij noemt is het type uurwerk ( ETA 2892-2)

2 likes

Dacht ik eerst ook aan maar het nummer zal een letter gevolgd door 5 cijfers moeten zijn. Op 3935 vind ik niets.

De Y3 heeft betrekking op de productiedatum van het uurwerk

Het referentie nummer is 81970 ( is een oud model want nieuwere beginnen met een letter en vijf cijfers )
Het serienummer is de 3935

3 likes

Vreemde is dat Breitling volgens mij de serial ook altijd op de caseback heeft. Een letter (geeft materiaal van de behuizing aan) gevolgd door 5 nummers. Die 3935 kan ik dus niet thuis brengen.

Is een productie van voor circa 1992. Bij nieuwe modellen staat het serienummer ook gegraveerd op het uurwerk

En waar kan ik in dit geval het serienummer vinden? Wil graag weten van wanneer het horloge is en of het überhaupt allemaal in orde is.

Ik zou wat scherpere foto’s vragen en ook rechte foto’s i.p.v. onder een hoek. Het is wat vertekend en in vergelijking tot het overige aanbod wat twijfelachtig, ook qua prijs…

Prijs is inderdaad zeker niet hoog maar er ook weer niet dusdanig dat er daardoor allerlei alarmbellen afgingen. Er zit per slot van rekening ook verder niets bij. Maar ik zal inderdaad wat meer foto’ s opvragen. Thanks

1 like

Is al gezegd, serie nummer staat op het deksel en is 3935.
Bij oudere modellen staat geen serienummer op het uurwerk.

Zijn die oudere seriunummers ook ergens te checken? Ik kan er geen hits op bij diverse pagina’s.

De Breitling serienummers die traceerbaar zijn op jaar lopen maar door tot 1978. Daar is dit horloge dus te nieuw voor.

Alarm voor mij persoonlijk is, dat de verkoper als professional ingeschreven staat, de foto’s zijn eerder van een amateur en die combi maakt mij wat voorzichtig meestal

Nog een foto van de voorkant en wijzerplaat? Maar voor zover lijkt het allemaal te kloppen.

De info klopt ook niet. Slordig. Advertentie zegt 10 atm. Horloge zegt 20 atm. Verkoper zegt dat hij denkt dat het horloge 15 jaar is, terwijl dit model van de jaren 80 en 90 is. Beetje slordig…

1 like

Van de referentie 81970 bestaan een paar varianten op wijzerplaat kleur, maar voor de rest zijn ze allemaal identiek in staal/goud.

Absoluut echt.

1 like

Lijkt mij ook allemaal te kloppen, dat de verkoper er niet veel vanaf weet kan alleen in je voordeel werken.