Daar moet je mee oppassen, want bij Chronomats geeft het B’tje in de bezel aan dat de bezel niet vast zit met vier schroefjes maar
alle schroeven op de bezel loos zijn en je de bezel er zonder te schroeven af kunt halen.
een paar duizend euro
Dit model en in deze staat nog geen 1000 euro
Aan de diepte vd gravering te zien lijkt me deze ook echt. Het uurwerk is een valjoux 7750, maar Breitling neemt wel de moeite hem fatsoenlijk af te werken! Dus dat is zeker te zien aan de binnenkant. Ik zou er een nieuw glaasje in laten zetten, hem licht laten oplappen ( niet teveel materiaal laten verwijderen) en dan lekker dragen! ik heb overigens ook goede ervaringen met Dik Wakker. Hij heeft mijn toemalige Breitling ook een keer geserviced en licht gepolijst. Naar volle tevredenheid!
Dat oppassen kan ik niet rijmen met of het al dan niet een (extra) teken van echtheid is?
V.w.b. het aantal schroefjes, bij mijn Aerospace zit de bezel vast met 8 schroefjes en bij m’n Wings automatic met 12.
Niet alle Breitlings hebben een B in de bezel, sommige modellen zelfs nooit. Blijft het feit dat
Het aantal schroeven per bezel verschilt per model Breitling, maar bij de Chronomat zijn er bij de oudere modellen maar vier die de bezel vasthouden de rest is loos.
Vast, maar de vorige eigenaar heeft het waarschijnlijk niet in deze staat gekocht
Niet kwijt geraakt ergens ?
Nou, dat is wel heel pessimistisch. 1000 euro is ie sowieso wel waard. Nieuw glaasje, servicebeurt en polijsten rond de 750 euro. Heb je toch een knappe Evolution.
Ik houd van echt. Van authenticiteit. Van puurheid. Van doorleefdheid. Van karakter.
Niks meer aan doen. Niks meer aan verprutsen. Lekker dragen!
Veel plezier ermee.
Heb je het serienummer al gegoogled ivm diefstal?
Eens!
Voor zover ik het zo kan zien is dit gewoon een echte, niks mis mee zo te zien, uurwerk eta 7750
En die hele slechte staat valt wel mee, een service, nieuw glas en kast opknappen en je hebt weer een fraai horloge
Goedemiddag, het horloge is er nog steeds. Deze gaat de verkoop in, misschien een tip waar ik dit het beste zou kunnen laten doen ?
Alvast bedankt!
Uitgaande van alleen de bijkomende kosten, van hoog naar laag:
- Catawiki
- eBay
- Chrono24
- Marktplaats, HF
Niet bekend met andere platformen als VInted, Etsy e.d.
Ik ben niet duidelijk geweest, sorry ik bedoel het opknappen wat aangegeven werd, richtprijs 750,-
Ik heb goede ervaringen met Timefix uit Akersloot. Heeft voor mij al verschillende horloge’s opgeknapt voor een redelijke prijs.
Bedankt , ga ik daar als 1e informeren.