Een balans van een 7750 is zeker bijzonder. Denk je dat er elke week een container met ETA materiaal naar China gaat, om in al die replica’s te stoppen? Er zijn af en toe reps op de markt met een orginele ETA 7750, maar die zijn vaak al gebruikt en kan je direct servicen bij aankomst.
De chinees import niks, die willen alles hun land uit hebben. Je hebt wel Miyota uurwerken, maar goed japan ligt ernaast en een miyota wordt vaak enkel gebruikt voor basis uurwerk en dan nog zie je het aan de balans.
Afijn terugkomend op je berichtje. In de meeste reps zit een A7750 in. Ook in de duurste reps rond de 500-800 USD inkoop. En waar staat die A voor? Asian. Dus ook aan de Aziatische 7750 uurwerkjes kan je het direct aan de balans zien.
Qua uiterlijk zit er vrijwel geen verschil in. Hebben dezelfde afregeling als een originele 7750.
Dan moet je goed gaan kijken naar de afwerking het is geen makkelijke “give away” bij dit uurwerk. Bij de rolex 3135 superclone uurwerken zie je het direct aan de balans.
Kijk, dit is nog een clone uurwerk, maar zelfs hier zie je het direct aan de balans. Ik weet niet of mensen hier een hoge plus sterkte hebben maar met het blote oog kan ik direct zien aan de balans (ook andere dingen) dat het hier om een Aziatische 7750 gaat.
Stuk makkelijker dan fotos van wijzerplaten, knopen, glas etc te vergelijken.
Maar om ff ontopic te komen, de Breitling is niet orgineel. Zie mijn post hierboven. De ring rond het logo is dunner dan het orgineel.
Ga voor je duimen! Zit net te schollen in je topic en zie nu ook andere fotos van de case back. Die zien er wel veel beter uit. Op een foto oordelen is sowieso knap lastig, zonder in je handen te hebben. Maar de grafering van een boven af shot toont weer totaal anders, visueel bedrog
Zodra het uurwerkje tevoorschijn komt weet je direct of het klopt of niet.
Toont maar weer aan dat het lastige materie is en iedereen een andere mening heeft of wat anders denkt te zien. Of dat men maar half naar de aanwezige info kijkt, vervolgens een oordeel geeft om er daarna weer op terug te komen omdat er toch nog meer informatie is die het eerdere oordeel weer afzwakt. Apart. Geef dan geen oordeel
Rustig afwachten dan maar op het oordeel van de hersteller die het horloge fysiek in handen heeft