Breitling echt of nep ? A13356

Een balans van een 7750 is zeker bijzonder. Denk je dat er elke week een container met ETA materiaal naar China gaat, om in al die replica’s te stoppen? Er zijn af en toe reps op de markt met een orginele ETA 7750, maar die zijn vaak al gebruikt en kan je direct servicen bij aankomst.

De chinees import niks, die willen alles hun land uit hebben. Je hebt wel Miyota uurwerken, maar goed japan ligt ernaast en een miyota wordt vaak enkel gebruikt voor basis uurwerk en dan nog zie je het aan de balans.

Afijn terugkomend op je berichtje. In de meeste reps zit een A7750 in. Ook in de duurste reps rond de 500-800 USD inkoop. En waar staat die A voor? Asian. Dus ook aan de Aziatische 7750 uurwerkjes kan je het direct aan de balans zien.

Qua uiterlijk zit er vrijwel geen verschil in. Hebben dezelfde afregeling als een originele 7750.

Dan moet je goed gaan kijken naar de afwerking het is geen makkelijke “give away” bij dit uurwerk. Bij de rolex 3135 superclone uurwerken zie je het direct aan de balans.

Fake

Real

3 likes

Je ziet vrijwel geen verschil😅? Ze hebben dus niet dezelfde afregeling. Totaal anders.

Bedankt voor de fotos, hier zie je dus direct aan de balans of het een fake of een echte 7750 is.

Precies mijn punt. Ze kunnen het hele uurwerk namaken, maar balans lukt dus niet.

2 likes

Probleem is vaak de spiraal en de bevestiging of fijn afstelling. Balans band lijkt wel sterk op het origineel

3 likes

Precies en aangezien dit zo klein is moet je heel goed kijken.

Ik ben benieuwd of de balans compleet uitwisselbaar is.

1 like

Kijk, dit is nog een clone uurwerk, maar zelfs hier zie je het direct aan de balans. Ik weet niet of mensen hier een hoge plus sterkte hebben maar met het blote oog kan ik direct zien aan de balans (ook andere dingen) dat het hier om een Aziatische 7750 gaat.

Stuk makkelijker dan fotos van wijzerplaten, knopen, glas etc te vergelijken.

Maar om ff ontopic te komen, de Breitling is niet orgineel. Zie mijn post hierboven. De ring rond het logo is dunner dan het orgineel.

3 likes

De fake heeft ook geen Etachron. Dat springt mij meteen in het oog. De kenners hoef ik het niet uit te leggen. :face_with_monocle:

2 likes

Dit is wel een give away maar niet elke 7750 heeft dit systeem. Je hebt ook een andere variant wat meer op de clone lijkt.

Anyway goed kijken dus

4 likes

Pre-ETA Valjoux, klopt. :ok_hand:

2 likes

Goed gezien Rezzy als dit klopt :woozy_face:
Het wachten is op @SuperC

1 like

Mocht je van de begeleiding weer even achter de computer?

4 likes

Dacht dat er consensus was dat dit een originele geleefde Breitling is die TS showt, of staat dat nu weer ter discussie?

1 like

Het horloge ligt op dit moment bij een horlogerie in Den Haag voor controle en herstel, het antwoord komt snel :grinning: :raised_hands:

3 likes

Ga voor je duimen! Zit net te schollen in je topic en zie nu ook andere fotos van de case back. Die zien er wel veel beter uit. Op een foto oordelen is sowieso knap lastig, zonder in je handen te hebben. Maar de grafering van een boven af shot toont weer totaal anders, visueel bedrog :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zodra het uurwerkje tevoorschijn komt weet je direct of het klopt of niet.

2 likes

Sinds ik mij geen Super Hendrik meer noem , onbeperkt :sunglasses:

3 likes

Ik ben nu ook weer confuus.

Toont maar weer aan dat het lastige materie is en iedereen een andere mening heeft of wat anders denkt te zien. Of dat men maar half naar de aanwezige info kijkt, vervolgens een oordeel geeft om er daarna weer op terug te komen omdat er toch nog meer informatie is die het eerdere oordeel weer afzwakt. Apart. Geef dan geen oordeel

Rustig afwachten dan maar op het oordeel van de hersteller die het horloge fysiek in handen heeft :man_shrugging:

5 likes

Super! :sunglasses:

1 like

Super! :sunglasses:

Hendrik

1 like

Daar gaat de dwangbuis weer :man_facepalming:

1 like

Na lang wachten, het horloge is open geweest en is echt bevonden, nu tijd voor onderhoud en herstel.

21 likes