Breitling echtheid

Dat zou dan voor het eerst zijn dat er iets fijnmechanisch en elektronisch in die landen wordt gemaakt! :grin:

Ik zou nu iets naars kunnen zeggen over gebrek aan beschaving, cultuur, democratie en een overschot aan oliegeld…. Maar dat doe ik maar niet.

Ik vraag me af of een AD zich over elk horloge dat men hem onder de neus schuift gaat druk maken of het al dan niet echt is.

Vooral als het iets is dat hij zelf niet in zijn winkel heeft gehad (vintage) en hij er dus geen ervaring mee heeft of als de persoon die er mee komt aanzetten geen klant is en dan ook niet wil betalen voor de kennis.

Dat dus en welke AD gaat een horloge open maken dat zullen er niet veel zijn. Daar heb je immers een service center voor.

Heb mijn vraagtekens bij het nieuwe uurwerk dat gemonteerd is. Als het bij Breitling gedaan zou worden dan zal het oude er niet bij zitten.

2 likes

Staat toch duidelijk op de factuur door wie de reparatie is uitgevoerd.

1 like

Precies daarom stel ik die vraag! 123 verkoop zich als horlogemaker maar is het zelf niet. Wie heeft het uitgevoerd? Breitling Nederland?

Dat kan toch niet want zoals je terecht aangeeft krijg je dan niet de vervangen onderdelen retour.

1 like

Al met al wat ik hoor en lees op dit forum.
Kan ik er van uitgaan dat dit een echte breitling is.
Het is een gebruikt horloge dat kan je zien.

Klopt. Breitling geeft (via het officiele kanaal/servicecentrum althans) nooit onderdelen retour aan de consument. Heb een tijdje in dat atelier gewerkt, en de uitleg aan ons was heel eenvoudig - om te voorkomen dat de gebruikte onderdelen opnieuw worden doorverkocht.

Breitling verschilt daarin duidelijk met sommige andere merken…

1 like

Maar wat jullie gezien hebben.
Kan ik ervan uitgaan dat de breitling echt is.

Op basis van de antwoorden trek ik de conclusie dat de buitenkant echt is, maar dat er twijfel bestaat over het vervangende uurwerk.

1 like

Ok, maar wat staken ze er dan wel in?

Ik zie niet direct in wat uurwerk er dan wel gebruikt zou zijn. Er waren toch bij mijn weten geen anderen die zo een lay out hadden (2 dergelijke digitale schermen in combinatie met analoge wijzers).
Later was er wel Victorinox die zo iets had, maar dat was 10 tal jaren later en had een andere maat van scherm.

Anderzijds, werkt het digitale scherm wel correct en is het leesbaar? Want als er enkel een gangwerk insteekt om de wijzers aan te sturen, dan heb je hier een horloge dat maar een deel doet van wat je mag verwachten. Geen alarm, geen chrono, geen datum, …

Heb je aub een foto van het horloge met de digitale schermen in werking of werken die niet?

Ik heb geen idee en vat alleen maar samen wat eerder geschreven is als antwoord voor de TS. Hij zal uitsluitsel kunnen geven met een foto van het binnenwerk.

Het verschil tussen het breitling uurwerk en de gewone eta versie is echt nihil volgens mij

Uit ervaring weet ik wel dat het lcd scherm van een eta variant niet past op de breitling versie

Als het uurwerk niet origineel breitling is dan is het voor 99% hetzelfde en gebaseerd op hetzelfde uurwerk

Er zit wel verschil tussen chronometer uurwerken, echter is de jouwe een oudje dus volgens mij nog geen chronometer uurwerk

Hierbij een foto
Van het digitale scherm

4 likes

Bij de aerospace gaat vaak het e bloc kapot en dan ben je erg veel kwijt.
Vind ze mooi maar de meeste gaan stuk alleen de vraag wanneer en dan kun je beter weer een 2 de hands terug kopen omdat de kosten kwa reparatie ongeveer hetzelfde is.
Maar je kan rustig slapen de aerospace is tot nu toe nooit nagemaakt wel de emergency maar die zien er kwa replica niet uit :grin::grin:.

2 likes

Voor deze oude Aerospace modellen heeft Breitling ook geen onderdelen meer, dus dat is wel een mega probleem. Als je de Aerospace een leuk model vindt dan moet je echt op zoek naar een model met B65 of nieuwer. Die introduceerde trouwens ook de minute repeater functie.

1 like

En? Weer begonnen?

1 like

Nee, ik wilde een Rolex dus moest het wel volhouden :sunglasses: