Breitling emergency quartz or superquartz

Hallo,

Nieuw op dit forum daar ik op het put sta eindelijk een Breitling aan de collectie toe te voegen na de Omega, Tag heuer en Cortebert. Ik heb altij fan geweest van de Nreitling emergency maar buiten de prijs van de nieuwe 2 is deze voor mijn pols ook te belachelijk groot. Nu sta ik op 2 verschillende in perfecte staat compleet met officiele service papieren. De ene is een Orbiter, de andere een gewone blauwe wijzerplaat maar wel een 2008 superquartz. Naar waarde maakt die superquartz of de special edition Orbiter iets uit of niet?

2 likes

Welkom hier bij HF !
Breitling is zeker mooi.

Ik zou voor de gewone versie gaan! Zelf 1 gehad. Onderhoudsbeurten zijn wel prijzig ondanks dat het een quartz is moet Breitling verplicht de Emergency onderhouden volgens bepaalde specificaties. Mijn laatste beurt was €1500.
De zegels zijn de grijze plastic ringetjes die onder de antenneknoppen zitten…ze werken net als een plastic dop van een fles…eenmaal geopend is deze niet meer te gebruiken. De ringetjes vergaan ook op gegegeven moment, zonder dat ze gebruikt zijn.

Pardon?

2 likes

Shit net te laat. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn laatste beurt voor mijn Aerospace was 1200 euro (inclusief nieuw E-block). Als je graag een super quartz wilt dan kun je misschien beter kijken naar een Breitling Colt Chrono.

Best een lastige keuze. In principe vind ik dat je bij dit type voor een superquartz zou moeten gaan. (ook al is dat natuurlijk eigenlijk onzin, je merkt er niets van, maar dat hoort nou eenmaal zo :wink:). Maar de Orbiter is een mooi verhaal, dus ik weet het niet.

Dat was dan wel een nieuw uurwerk, band opmaken(de oude versie met splitpennen),sluiting gangbaar maken( verplicht bij dit type),nieuwe kronen, verzegelringen…wel zelf naar Koster gebracht.
De vorige eigenaar had hem zwaar verwaarloosd…diverse keren geprobeerd bij de plaatselijke juwelier een batterij te laten vervangen…had hem zelf voor €1300 overgenomen dus had deze beurt al meegerekend…dus nog steeds goedkoper dan bij een handelaar en helemaal als nieuw :wink:

Daar kunnen ze wel tegen denk ik.

2 likes

Welkom Tom.