Breitling Endurance onderhoud/batterij wissel

Hoi

Weet iemand een adres waar ik met dit klokje terecht kan? Niet de reguliere dealer!

Ik liep laatst over de markt in Appelscha. Daar kon je een batterij wissel doen voor €2,-.

3 likes

Aha…dus daar moeten we zijn! :smile:

Wat bedoel je met ‘niet de reguliere dealer’?
Niet een Breitling dealer?

In dat geval de eerste de beste sigarenboer die ook batterijtjes vervangt.

Ik zou ‘m gewoon bij een juwelier brengen die ook Breitling verkooppunt zijn. Volgens mij kunnen/mogen die gewoon uit naam van Breitling batterijen wisselen en de daarbij noodzakelijke handeling/pakkingen/wr-test/etc…


Zal dan zoiets kosten…

2 likes

Ik heb al meer dan 30 jaar een Chronospace en gewoon bij een “normale” juwelier gebracht voor batterij vervangen inclusief pakkingen en waterdicht testen, laatste keer 2 jaar geleden €40,- :+1:t2: loopt na 30 jaar nog perfect :blush:

4 likes

Bij de dealer was ik hem meer dan een maand kwijt

Die sturen hem op

Breitling dealer bedoelde ik

Zelf doen zoals met een gewone G-Shock :ok_hand:
4 schroeven, meer is het niet…

2 likes

Mag hopen dat ze dat niet als full service zien.

2 likes

Dat zal meer zijn dan alleen een batterijtje erin prakken, lijkt me.
Ook een Quartz uurwerk heeft onderhoud nodig.
Desondanks, niet flauw geprijsd.

1 like

Zullen ook wel wat pakkingen en een WR test bij zitten. Best flink aan de prijs ben ik met je eens, maar veel meer verwacht ik er niet van.
Mag daarbij hopen dat een moderne Breitling quarts bij de eerste of tweede batterijwissel (ga ik even van uit bij een Endurance) nog geen service nodig heeft.

Een volledige quartz service staat trouwens ook gewoon in de catalogus…


Maar daarvan verwacht ik dan weer dat ze gewoon een nieuw uurwerkje er in lepelen.

Just my two cents, niet gehinderd door enige kennis van zaken :+1:t3:

1 like

Een basis service is een volledige check, nieuwe batterij, alle pakkingen vervangen en dan heb je ook weer garantie

2 likes

Eigenlijk betaal je voor de garantie.
Een gerust gevoel is ook wat waard.

Vroeger bracht ik mijn Tissot T-touch ook naar de juwelier wanneer de batterij leeg was. Werd opgestuurd naar Zwitserland en kwam 6 weken later weer terug à raison van 80 euro of zo.
Tegenwoordig doe ik het toch maar zelf.
Maar mocht ik onverhoopt kortsluiting maken of een schroefje mollen dan is het natuurlijk eigen risico.
Met een Breitling ben je wel wat voorzichtiger, lijkt me.

2 likes

Ed Schouten van Timefix heeft het opgelost……