Ik ben erg liefhebber van pilot style horloges, en natuurlijk kom je dan wel uit bij Breitling. Maar ik kan het gewoon niet in me opbrengen om 6000 Euro voor een Navitimer neer te tellen. Dus heb ik het laatst wel een mooi alternatief gevonden; de Hamilton X-Wind dit uurwerk beschikt over het H21/Valjoux 7750 uurwerk, saffier glas en een zijwind calculator. Dus ja echt een pilotenuurwerk. En als ik nu naar de Breitlings kijk zie ik dat veel modellen ook een Valjoux uurwerk hebben.
Dus lang verhaal kort waarom is Breitling zo duur tov andere merken die ook dezelfde uurwerken gebruiken?
Reputatie, marketingwaarde, mogelijk (als het goed is) hoger afwerkingsniveau. Dat is het zo ongeveer. Je koopt een merk met een imago. Daarvoor geldt in principe wat de gek er voor geeft. Breitling zal door iedereen als premium worden herkend/betiteld (of dat terecht is is een andere discussie), Hamilton zeker niet.
Reputatie, marketingwaarde, mogelijk (als het goed
is) hoger afwerkingsniveau. Dat is het zo
ongeveer. Je koopt een merk met een imago.
Daarvoor geldt in principe wat de gek er voor
geeft. Breitling zal door iedereen als premium
worden herkend/betiteld (of dat terecht is is een
andere discussie), Hamilton zeker niet.
Ja maar bij Rolex gebruiken ze een inhouse movement daar kan ik voor de hoge prijs nog begrip voor opbrengen. Maar dit is gelijk een Rolls Royce kopen met de motor van een midrange Mercedes erin.
Maar zoals je zegt het is eigenlijk het merk dan wat je betaald.
een V7750 Navitimer van Breitling koop je voor 2350-2400 euro gebruikt
de 6000 euro Navi’s hebben een ‘in-house’ manifacture uurwerk
verder COSC certificering , uurwerk afwerking (Breitling koopt Ebauches die verder geheel na/afgewerkt worden , diverse overdelen vervangen etc voordat het uurwerk gebruikt wordt) materiaal , afwerking , naam , heritage etc etc
Maar een Hamilton zal ook de tijd weergeven, net een mickey mouse horloge , een Rolex , PP , IWC (ook met 7750) etc
Laat ik nou met hetzelfde geworsteld hebben. Een Navitimer World heeft een COSC 7750 uurwerk, te koop vanaf zo’n 4000 euro, een navitimer 01 heeft het nieuwe eigen 01 uurwerk en daar mag terecht meer voor gevraagd worden. Wat ik er niet aan afzag is dat een stalen band 800 euro duurder is dan een leren band op hetzelfde horloge. Dat wil er bij mij niet in. Aldus heb ik voor 800 euro een Steinhart piloten horloge gekocht, ook met 7750 uurwerk. En toch blijft het mooi zo’n Breitling, een goed alternatief is de SINN 903 voor 2600 euro.
Heb je hem omgehad met stalen band ?
Het is de meest comfortabele band die er is , vergelijk maar met andere merken , halen het niet bij de 7 delige breitling band . En gaat een levn lang mee, verslijt nooit , gaat nooit lubberen en hoeft nooit vervangen te worden itt andere merken
800 euro lijkt een hoop geld maar je hoeft in principe nooit meer een andere band, leer or metaal, aan te schaffen
Ja ik heb de Breitling navitimer 01 om gehad met stalen band. Ik vind hem slechter dan die van mijn Seiko Flightmaster en nooit 800 euro meer waard dan leer. Dus als ik hem toch een keer koop dan met leer. Ik heb eind vorig jaar best lang getwijfeld, maar uiteindelijk vond ik hem die 6000 euro (na aftrek korting) niet waard.
Ik ben erg liefhebber van pilot style horloges, en
natuurlijk kom je dan wel uit bij Breitling. Maar
ik kan het gewoon niet in me opbrengen om 6000
Euro voor een Navitimer neer te tellen. Dus heb ik
het laatst wel een mooi alternatief gevonden; de
Hamilton X-Wind dit uurwerk beschikt over het
H21/Valjoux 7750 uurwerk, saffier glas en een
zijwind calculator. Dus ja echt een
pilotenuurwerk. En als ik nu naar de Breitlings
kijk zie ik dat veel modellen ook een Valjoux
uurwerk hebben.
Dus lang verhaal kort waarom is Breitling zo duur
tov andere merken die ook dezelfde uurwerken
gebruiken?
800 euro lijkt een hoop geld maar je hoeft in
principe nooit meer een andere band, leer or
metaal, aan te schaffen
Klopt… Reken maar eens uit wat een leren band van Breitling kost, en denk maar eens na hoeveel je er nodig hebt, als we een levensduur van ca 20 jaar nemen…
Ik denk toch wel om de twee jaar… dus heb je 10 leren bandjes nodig. als die “maar” 100eur/st kosten, ben al bij 1000eur!! Alleen ik denk dat een leren bandje toch meer kost als 100eur…
800 euro lijkt een hoop geld maar je hoeft in
principe nooit meer een andere band, leer or
metaal, aan te schaffen
Klopt… Reken maar eens uit wat een leren band
van Breitling kost, en denk maar eens na hoeveel
je er nodig hebt, als we een levensduur van ca 20
jaar nemen…
Ik denk toch wel om de twee jaar… dus heb je 10
leren bandjes nodig. als die “maar” 100eur/st
kosten, ben al bij 1000eur!! Alleen ik denk dat
een leren bandje toch meer kost als 100eur…
uhm… mn lederen bandje kost uit mn hoofd iets v 435 euro. dat zijn dus nog geen 2 bandjes
gelukkig wissel ik em af met andere bandjes. is net als met schoenen, blijven ze langer goed :#