Breitling galactic - sanity check

Ik wil graag de Breitling community hier raadplegen mbt deze Galactic 41.

Ik overweeg om een bod uit te brengen op dit horloge, maar ik vind weinig vergelijkingsmateriaal mbt deze wijzerplaat.

De galactics die ik gevonden heb met indices hebben een vierkant vlak in het midden van de wijzerplaat. Degene die dat vlak niet hebben, hebben een Romeinse XII op 12, wat hier dan weer ontbreekt.
Mijn vraag derhalve: lijkt dit authentiek?

5 likes

Dit is de Breitling galactic A49350. Ik zie geen gekke dingen maar een foto van caseback en binnenwerk zou helpen.

(Plaatje van Chrono24)

2 likes

Bedankt voor je feedback ! Foto van het binnenwerk is er niet, van de case back wel.

Ik zag zelf ook weinig alarmerends, behalve dat ik geen vergelijkbaar exemplaar kon vinden zonder dat vierkant op de wijzerplaat.
En daarnaast ben ik geen Breitling kenner…

@Traveler Heb jij deze uitvoering niet?

2 likes

Ik dacht dat hij de uitvoering met het vierkant in de plaat had (ook waanzinnig mooi😊).

1 like

Nee, een iets andere uitvoering.

5 likes

Klopt & thanks!

Deze is authentiek uitgebracht en aannemende dat ze die niet nagemaakt hebben zou ik niet twijfelen.
Gewoon een andere iteratie van de Galactic 41.

Foto’s uit de 2017 Breitling catalogus.

Ps: mooi horloge!!:+1:t2: :wink:

7 likes

Bedankt voor het delen.
Dit horloge zou uit 2017 zijn, dus dat klopt dan.

2 likes

Heeft al eens eerder op Catawiki gestaan. Heb er ooit een topic aan gewijd. Ik kreeg er Frankenwatch gevoelens bij.

Datum aanduiding is anders oa

Bedoel je het horloge op chrono die @Aristotle100 laat zien, of het specifieke horloge waar ik info over vroeg?

het specifieke horloge waar ik info over vroeg?

Deze

Thanks!
Dat franken idee had ik in eerste instantie ook omdat ik geen zelfde wijzerplaat tegen kwam op dit type.
Maar met de verwijzing door @Traveler naar de catalogus waarin die wijzerplaat wel staat, heb ik die twijfel niet meer.

Ik zal eens kijken of ik jouw eerdere topic kan vinden.

1 like