Breitling Geneve debacle

Als absolute Breitling liefhebber kwam ik op Marktplaats een Breitling Geneve tegen met een defect uurwerk. Als hobby horlogemaker was ik opslag getriggert en had al snel een overeenkomst. Aanvankelijk had het mijn voorkeur het klokje op te halen maar dat werd telkens (achteraf gezien een smoes) door reden afgezegd. Ik besloot toen om toch het klokje op te laten sturen dom weg omdat ik het wilde hebben. Boven alle verwachting werd het klokje direct opgestuurd en had ik het de volgende dag al in huis, op het eerste gezicht was de staat boven verwachting en was ik erg content met de aankoop. Tot dat ik het klokje voor reparatie ,want ik wist dat het defect was, open maakte en meteen de domper kreeg. Het uurwerk lag los in de kast en bleek een goedkoop FE cal. 140 uurwerk te bevatten welke van geen kante paste. Ik heb nog geprobeerd de verkoper te beïnvloeden om dit te compenseren maar daar kwam geen reactie op terug en heb ik mijn blunder aanvaard. Nou is mijn vraag: weet iemand welk ETA uurwerk ik moet hebben of heeft iemand dit liggen. Het zou te mooi om waar te zijn als iemand het breitling uurwerk ( defect mag) heb liggen of te koop weet. Bijgaande foto’s zijn van het klokje en uurwerk.

Dan moet je zeker weten dat de kast wél van Breitling is. De wijzerplaat ziet er ook “raar” uit. Zoals de tswisst onder de zes.

5 likes

Denk dat het glaasje in ieder geval van pontiac is.

3 likes

Heel scherp gezien want dat zag ik ook.

Is de plaat origineel?

1 like

Nee, de plaat is opgemaakt.

3 likes

Elke euro die je hier aanbesteed is er een teveel denk ik…

2 likes

Dat denk ik ook… wilde het alleen nog direct zo formuleren…

1 like

Dit lijkt me een geval oplichting! Wellicht even aangifte doen…

2 likes

Ik denk dat je aan alle kanten genaaid bent. Hoop dat je er niet al te veel voor hebt betaald…

1 like

valt mee maar elke euro is gewoon teveel als je er helemaal niks voor terug hebt.

wijzerplaat niet origineel, glas niet origineel, uurwerk niet origineel. Deze kan je afschrijven.

1 like