Breitling - Groot Hertogdom Luxemburg

Weet er iemand of de prijzen daar interessanter zijn dan in B of NL ?

Wellicht niet dacht ik - hoogstwaarschijnlijk de catalogusprijs minus de goodwill van de dealer … ?

Hoi Marc,

Luxemburg is als mijn tweede vaderland en ik kom er regelmatig. Buiten sigaretten, alcohol, benzine en nog wat andere zaken, is alles gemiddeld een stuk duurder dan in België en Nederland. De algemene levenstandaard ligt een stuk hoger. Vragen om een behoorlijke korting iets wat een Luxemburger niet graag heeft en wat niet gebruikelijk is. Vanwege het feit dat Luxemburg dunbevolkt is, concentreert bijna al het grotere aanbod van o.a. horloges zich op de stad Luxemburg. Een goede service is in Luxemburg echter wél nog iets wat standaard is. Je zult er echter niet goedkoper uit zijn qua aanschaf van horloge’s, kleding, etc.

Vr gr Ron

OK, bedankt.
Vind het wel een prachtig land.
Gisteren waren we in Esch-sur-Sure ( sorry, kan de juiste accenten niet vinden op deze oude qwerty laptop )
Het viel me op hoe netjes daar alles was; er stonden in het park zelfs gratis zakjesverdelers voor hondenpoep…

Ons dochtertje moest dringend naar toilet; we vonden er een openbaar toilet: volledig gratis, kraaknet en dat zonder wc-dame !!! Zou bij ons nogal anders zijn vrees ik. Die dingen werden in de kortste keren vol met graffiti geklad :frowning:

Vandaag gaan we Vianden eens bezoeken.

Hoi Marc,
Dan zit je precies in de regio waar ik ook altijd ben :wink: Wat je beschrijft qua netheid kan ik alleen maar bevestigen. Zaken die hier al lang niet meer kunnen zijn in Luxemburg nog volstrekt normaal. Kijk of luister voor de grap maar eens naar een journaal-uitzending in Luxemburg… Er gebeurd zelden of nooit iets opvallends. De mensen hebben er nog tijd voor elkaar, zijn wars van uiterlijk vertoon en zijn tevreden.

ALs je naar Vianden gaat, is cafe/restaurant ‘aal Veinen’ erg gezellig qua sfeer. Erg oud en het ligt vlak bij het kasteel van Vianden. Het is een van de oudere panden in het stadje. Ik merk dat het ook voor mij weer tijd is om eens naar het zuiden te rijden :slight_smile:

Veel plezier gewenst, ook voor jouw gezin. Gr Ron