Hoi!
Wie kan mij een horlogemaker aanraden voor een Breitling Chronomat revisie?
Een vriend van mij heeft er hem in het water laten vallen terwijl de kroon open was en nu doet hij helemaal niks meer.
Hoor het graag.
Gr.
Raymond
Hoi!
Wie kan mij een horlogemaker aanraden voor een Breitling Chronomat revisie?
Een vriend van mij heeft er hem in het water laten vallen terwijl de kroon open was en nu doet hij helemaal niks meer.
Hoor het graag.
Gr.
Raymond
Ed schouten, timefix akersloot
Nico Rijsman, Culemborg
In het geval van vochtschade zou ik adviseren om het door Breitling zelf te laten doen, alle horlogemakers die hier genoemd zullen worden kunnen prima het uurwerk reviseren maar kunnen niet aan originele onderdelen komen.
Ed heeft bij Breitling service opleiding gehad. Iets zegt me dat hij wel redelijk wat Breitling onderdelen kan krijgen.
Heeeeeel kleine kans
Hoezo is hij [ Tokes ] Breitling expert? Heeft hij bij Breitling een opleiding gehad en / of jarenlang Breitling ervaring?
Er zijn wel een aantal horlogemakers in Nederland die zeker wel die kennis en ervaring hebben en ook aan de juiste pakkingen komen.
Heeft u een modelnummer? Op basis daarvan kan mogelijk ook sneller worden bepaald of er aan onderdelen gekomen kan worden door de horlogemakers (Tenzij ze aan alles kunnen komen maar die zijn er dacht ik heel weinig.)
Ripassa in Vught. In huis horlogemaker èn officieel Breitling dealer, dus kennis en onderdelen zijn geen probleem.
Hoi Raymond, enkele vaklieden al genoemd. Mijn chronomat is gerepareerd door Jan Ubels. Als het een in-house kaliber betreft, kunnen de onderdelen een thema zijn. Anders denk ik dat het geen grote uitdaging is.
Het gaat om de A13356, Chronomat Evolution.
Ik heb het horloge gezien en het ziet er niet best uit.
Ligt al even ongebruikt in de doos en denk echt dat bijna alles vervangen moet worden, incl wijzerplaat.
Heb er wel een foto van maar die kan ik helaas niet plaatsen met mijn telefoon, heel apart.
Even een screenshot maken en die plaatsen… Dat lukt meestal wel
Via een dealer laten aanbieden bij de Breitling service center in Lijnden.
Wellicht kan je daar ook direct terecht. Naar de bron is altijd het beste in mijn optiek.
Is een Valjoux 7750 als ik me niet vergis. Daarvoor zijn nog genoeg onderdelen te vinden, dus het uurwerk kan door de meeste horlogemakers wel hersteld worden. Wijzerplaat en wijzers zijn nog wel op Ebay te vinden. Een service door Breitling zal een flinke duit kosten, zeker als ook de wijzerplaat en dergelijke vervangen moet worden. Een foto zal veel duidelijk maken.
Als het uurwerk compleet verroest is ben je er niet met een paar honderd euro voor een service, plus de kosten van wijzerplaat en wijzers en de vraag of betreffende horlogemaker wel aan de juiste pakkingen kan komen om het horloge daarna weer goed waterdicht te maken.
Dan zou ik voor zekerheid gaan, het kost hoe dan ook een bak met geld om dit goed te laten herstellen.
Klopt. ik betaalde €500 voor een complete Valjoux 7750 overhaul. Toen ik Ed mijn Zodiac Mystery Dial met zwembad-ongelukje liet zien, was ie ook uit het veld geslagen. Het is allemaal te fixen, maar in mijn geval met zwembad-incident alleen met een nieuw donor loopwerk (compleet verroest nu).