Breitling - Identificatie horloge

Goedenavond,

Verleden week heb ik van een familielid een oude horloge van het merk Breitling gekregen…
Alles netjes in de doos met papier erbij, hierop staat dat deze is aangekocht in 1960… ik kan echter bijna geen info vinden over deze horloge op het net… Weet hier misschien iemand het model/type te herkennen…

Alvast bedankt!

Weet niets van niet-chrono breits.

@ReneJK misschien?

Schitterend horloge en geweldig zo compleet met doos :grinning:
Jaren geleden heb ik ook zo’n type gehad maar dan met datum aanduiding. Daar zat een Felsa 4002 uurwerk in.

ken hem ook niet maar ik zal eens in de boeken duiken

Sorry dat ik dit oude topic nog even uit het stof haal…
Ik zit namelijk nog steeds vast met de identificatie van deze horloge, dus alle hulp is nog steeds welkom :slight_smile:

1 like

Het probleem is een beetje dat er geen tot weinig documentatie bestaat van eenvoudige time only Breitling horloges. Daarnaast lijkt het nummer achterop niet te verwijzen naar een (bekend) referentienummer, daardoor is het extra lastig om de echtheid vast te stellen. Gevoelsmatig denk ik wel dat hij correct is maar ik zou erg graag een foto zien van de binnenkant van de caseback en het uurwerk.

1 like

Inderdaad moeilijk om terug te vinden. Ik heb zo’n oude Breitling gehad, uit 1961, zie foto’s, maar die had een 6 cijferig serienummer aan de binnenkant van de kast. Van die nummers zijn een aantal wel te traceren. Het uurwerk en de kast waren wél gesigneerd en het klokje was authentiek.

Wat jouw Breitling betreft zegt mijn gevoel ook dat hij authentiek is, maar ik kan het niet echt beargumenteren. Hou me er niet aan vast :relaxed: PS: ze zijn overigens meestal niet veel waard :grin:

Succes! :relaxed:

Dankjewel voor de reacties en de tips…
ik heb reeds geprobeerd om de achterkant los te krijgen maar deze zit muurvast… ik ga het straks nog even proberen met meer kracht, hopelijk weet ik dan iets meer…

1 like

Breng hem liever even naar de plaatselijke horlogemaker/juwelier voordat je hem sloopt :wink:

1 like

Inderdaad!!! naar de juwelier ermee !!! :relaxed:

Zal ik doen, lijkt me het beste (en veiligste) :slightly_smiling_face:
Thx…

1 like