Breitling IRAQI AIR FORCE Navitimer 1806

Breitling Navitimer 1806 IRAQI AIR FORCE
Manuele vintage van de jaren 1970-1980
DUS NIET DE QUARTZ DIE LATER UITKWAM

Hoi allemaal, wie heeft deze?

Saddam Hoessein gaf deze voor hem gemaakte Breitling aan zijn IRAQI AIR FORCE piloten bij het einde van hun opleiding.
Let op de WING onder de 12 en de Irakeze vlag logo op de achterkant.

https://www.chrono24.com/en/breitling/navitimer-iraq-1806--id2371300.htm
Greetz Rudi

Ik weet niet … een stalen band van gevouwen schakels.
En dat voor een Breitling.
De geborstelde band hoort ook niet echt bij de gepolijste kast.

@Sparks, effe nadenken, is ± 30 a 40 jaar oud. Banden zijn nooit origineel, een band slijt en wordt vervangen. als er een originele bij wordt geleverd is ie vermoedelijk versleten… Het gaat om het uurwerk.

Effe nadenken? Effe wat kalmer aan, Flip is een gerespecteerd forumlid.

ReneJK weet raad, hij is de autoriteit op het gebied van vintage Breitling. Hij zal zich spoedig mengen in deze discussie.

Toffe Breitling, maar ik hoeft niks met de beste man te maken te hebben verder

Rudi heeft mij al een pb gestuurd met uitleg. No hard feelings, dus geen probleem.
Ik reageerde alleen op wat ik zag; no more no less.

Staat vind ik geweldig , band is absoluut 100% origineel en hoort ook op dit horloge , zou me niets verbazen als hij er altijd opgezeten heeft

Prijs ? Ik denk plm 40-50 % boven de ebay prijzen maar dat heb je al gauw als je bij een winkel koopt , ook moet je goed zoeken om er 1 in dezelfde staat te vinden

Helaas heeft de iraq/saddam hoessein connectie weinig tot geen meerwaarde bij deze modellen, waarom niet ? Geen idee , bij omega en rolex worden ze helemaal wild als er een militaire connectie is

Hier wat prijzen

Niet verkocht voor 2750

Iets mindere staat maar voor de helft

Goede staat maar geen iraqi

Keuze genoeg zou ik zeggen

@Rene, maar de Ebay’s aanbiedingen : achterkant logo’s zijn praktisch volledig afgesleten… geen vermelding van amplitude en sec. verloop /24h…
Heb er twee bijna perfecte en gecontroleerde. Maar aankoopprijzen liggen veel hoger…Daar deze ouder dan 40 jaar zijn kan er veel versleten binnenwerk tussenzitten.
Das mijn gedacht…

Service met evt reparatie kost $400 max

Dan heb je dus voor 2300-2400 een perfect geserviced horloge
Als de staat van de achterzijde je 1600 euro waard is , ga ervoor , ik zou persoonlijk lekker wachten op 1 die ook mint is maar voor rond de 2100-2200 wordt aangeboden , ze zijn niet heel zeldzaam en worden veel aangeboden, $400 service eroverheen en je hebt voor 2500 euro een mint horloge die zo gedragen kan worden , zit je nog steeds 1500 (!!!) euro onder de vraagprijs van degene die je gepost hebt

Maar nogmaals , als je hem mooi vind en de prijs waard vind moet je hem absoluut kopen