Breitling jupiter 2300 1982 case plug

Hallo allemaal, ik heb zojuist bender getipt op een uurwerk en graag nu mijn probleem:

Ik heb hetzelfde horloge9 Navitimer jupiter 2300 80970) in zéér mooie staat, echter de plug in de case t.o. de kroon is weg. Heeft deze plug/knop ook een functie? Wie weet waar deze te vinden ? Ook een officiele naam of nummer voor dit onderdeel is welkom, dan kan ik mischien nog bij Ofrei terecht, maar die helpen je niet zomnder speciefieke namen en/of nummers. De afdichting is in veel andere horloge’s ook gebruikt.Ik heb bijvoorbeeld zelf ook een chronomat automatic 1808 uit 1969 en daar zit ook een afdichting in, welliswaar in kunststof , maar toch. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast reageren als bij Bender!
Dank en groet
bob

Bedoel je de rubberen afdichtings ring die het uurwerk beschermt tegen het water? Je zou het kunnen proberen bij AWC in Amsterdam… Goede zaak die veel in vintage doet. Ik weet niet of het op de route ligt!? Daarnaast zal een universele niet passen? Of heb ik het verkeerde onderdeel voor me? >X

Ik kan je helaas niet helpen met typenummers. Daarnaast heb ik de tip niet ontvangen :wink: Maar ik ben natuurlijk erg benieuwd!

Succes met de zoektocht.

Hi bender,
Het gaat om een afdichtingsplaatje van metaal( of rubber) aan de linkerkant van de kast. Dus boven de pusher linksonder. Deze is verloren. Helaas begrijp ik niet geheel hoe het werkt om foto’s te uploaden, anders zou ik het zo laten zien( misschien kan jij het mij vertellen). Geen idee wat voor "universele"jij in gedachten had??

AWC ken ik in amsterdam, maar heb ik nog niet geprobeerd. Wellicht wel een optie, ik ga ze morgen even bellen/mailen.

Over het uurwerk:
Kijk even op e-bay en tik in esa 900.231 en je krijgt hem in beeld. het is een franse aanbieding, dus internationaal zoeken. Weet natuurlijk niet of hij echt goed is. Met betrekking tot je zoektocht kan ik je ook zeggen dat hetzelfde uurwerk gebruikt is in een “arctos chrono” en een divers horloge van "jules Delas"en ook in de “accutron” en “combitron” van bulova. Is het resetten volgens het boekje trouwens niet gelukt?

groet
bob

  1. tik in: [photobucket.com]
  2. klik vervolgens op de dikke groene balk rechtsboven: Join now. It’s free!
  3. voer in het eerste vak de gebruikersnaam (username) in die je wilt gebruiken. Bijvoorbeeld Scherprijder
  4. voor in de 2 vakjes daaronder het wachtwoord in dat je wilt gaan gebruiken. Dit moeten 2 dezelfde wachtwoorden zijn, maar bij het inloggen later hoef je je wachtwoord maar 1 keer in te tikken.
  5. klik vervolgens op de blauwe balk: Next step.
  6. hierna kan je je eigen, persoonlijke gegevens invoeren zoals Voornaam, achternaam, email-adres, geslacht, leeftijd.
  7. na dit alles ingevuld te hebben moet je de code (die express wat slecht leesbaar is!) die in het grote vak daaronder staat overtypen in het venster daaronder.
  8. als dit alles gelukt is klik je vervolgens op: I accept. Sign me up!
  9. hier kan je zien dat je kunt upgraden naar “Pro”, maar dit hoeft niet. Dus klik de tekst “No thanks” aan. (in grijze letters onder de grote groene balk Next)
  10. je bent nu (als het goed is gegaan) direct ingelogd op je Photobucket account en kan beginnen je foto’s te uploaden vanaf je PC naar het internet. Van daaruit kan je ze linken naar dit forum zodat wij ze ook kunnen zien.

Succes!!

Ik ben vanavond weer thuis dan zal ik eens kijken naar mijn jupiter…

Ik heb al een paar keer achter het net gevist wat betreft bulova’s en arctossen… Ik hoop dat de 900.911 wat wordt!
resetten is niet gelukt…

Een paar weken geleden begon hij volledig te haperen en bleef de tijd continue stil staan. Duidt dit op een lege batterij of op een defect in het analoge gebeuren? Kan ik hem ook zelf resetten?

volgens mij is het gelukt, dank bender. Hier de foto’s van mijn klok en de foto van een jupiter met de plug er nog in.




groet
bob

aha nu snap ik hem! Ik denk dat daar nog wel aan te komen moet zijn. En anders proberen bij een goede horlogemaker of die een mooie en goede oplossing weet!? Weet iemand waar dit voor is? Ik denk voor de smering van de bezel… Maar ik kan er best eens naast zitten>X

Gr. Mark:)-D

Nu je het zegt, je moet gelijk hebben. Achter de plug zit namelijk het tandwiel van de bezel, die kan ik nu zien zitten. Die is dus mooi te smeren. Iemand nog ideen welke andere merken horloges dit soort plug heeft, misschien is het van een ander merk horloge wel te krijgen. De diameter is in ieder geval 3.3 mm.

Trouwens Dale Vito werkt bij AWC! Misschien kan hij wat voor je regelen in verband met de ebenhouten plug… Ik las je post op DZVL! Trouwens ik ben benieuwd naar je Chronomat!

Gr. Mark

Hallo
Ik heb de 2400 maar die is qua diameter een stukje kleiner.
Zou daar toch hetzelfde werk in zitten?
Bij voorbaat dank en allemaal een prettig weekend.
Jack

Hi Jack,

Jouw 2400 cosmos(mars) heeft inderdaad ook hetzelfde uurwert, de esa 900.231. Helaas al lang niet meer gemaakt en slecht te verkrijgen. Af en toe komt er eentje noslangs op e.bay, maar dat is het dan ook. Als vervanger kan je ook een esa900.911 gebruiken, maar dat is ook hetzelfde laken een pak. De verschillen in kast maken niet uit, het uurwerk zit opgesloten in een kunststof sluitring. Het uurwerk zelf is slechts maar 35 mm of zo!
groet
bob

Ik heb onlangs in Japan zo esa 900.231 kunnen krijgen via een bevriende
relatie maar wordt zeer zelden aangeboden je kunt als vervanger de esa 900.911
gebruiken die bender onlangs ook heeft gekocht bij zie link
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370329780416&ssPageName=STRK:MEWAX:VRI
Is veel geld maar je hebt dan wel de alarm versie inplaats van een chrono.
Andere merken hebben ook de 900.231 gebruikt zoals de Arctros,bulova combitron,Yema en Microma ect enz.
Houw ebay ect in de gaten na verloop van tijd kom je wel zoiets tegen.
Anton SV

Hallo Bob,
Bedankt voor de informatie, de 2400 loopt nog goed en is net door Ferry van een nieuwe batterij voorzien.
groeten
Jack

Hi Jack,

Jouw 2400 cosmos(mars) heeft inderdaad ook
hetzelfde uurwert, de esa 900.231. Helaas al lang
niet meer gemaakt en slecht te verkrijgen. Af en
toe komt er eentje noslangs op e.bay, maar dat is
het dan ook. Als vervanger kan je ook een
esa900.911 gebruiken, maar dat is ook hetzelfde
laken een pak. De verschillen in kast maken niet
uit, het uurwerk zit opgesloten in een kunststof
sluitring. Het uurwerk zelf is slechts maar 35 mm
of zo!
groet
bob

houden zo!

Dat is mooi dat hij nog goed werkt!

Ik ben nog op zoek naar een bandje voor mijn jupiter 2300. In de stijl van de Breitling banden maar dan iets goedkoper :wink: Dus dik, liefste bruin en met witte stiksels. Heeft iemand een idee?
ik vond deze donkerbruine wel aardig maar misschien heeft iemand een beter idee!

@ Bob: Je zei dat je vaak bij clockwise komt, Maar kan die je niet verder helpen aan de plug?

Gr. Mark:)-D

Hi Mark,

Ik zou kiezen voor een zwarte band. Ik heb nog een zwarte band liggen met vouwsluiting en even gemonteerd op mijn jupiter, ziet er top uit vindt ik ( zie forum DZVL)
http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=13889&st=0&sk=t&sd=a&start=20

Ruud heeft helaas geen plug, dat had ik al gevraagd aan hem op de Rikketik.
Is je uurwerk al op transport? Hoop dat je meer geluk hebt dan mijn maatje: een horloge uit america ligt nu al twee weken bij de douane op schiphol!!!:x:X

groet
bob

Ja zojuist betaald ik was in het buitenland en had de credit Card niet bij me… Dus ik verwacht dat hij morgen op transport gaat! Ik hoop niet dat hij bij de douane komt te liggen, maar ik verwacht het niet.

Zwart is ook wel mooi! Kan ik jouw band niet overnemen voor een zacht prijsje :wink:
Ik vind de Breitling banden erg mooi maar een beetje duur voor een “arme” student :stuck_out_tongue:

Durf je je Jupiter nu wle te dragen nu hij de plug mist? Ik zou bang zijn voor stof en dergelijke.

Gr. Mark

Helaas, maar ik doe mijn band niet weg. Ik gebruik hem om de chronomat 1969, die draag ik regelmatig en zo beschadig en slijt ik de originele stalen band niet.
Ik draag d jupiter niet hoor, ik wacht rustig af tot ik wat tegenkom.
Als ik wat tegenkom of weet, hoor je het.

groet