Breitling...kapot

Ook op rolexforum.nl (dealerervaringen) is een slechte recensie van de vestiging in Utrecht te lezen. Tot op heden al iets vernomen van S&C? Benieuwd naar de uitkomst!

Succes er mee!

Gr Jeroen

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de volgende dag een foto opgestuurd gekregen met het onderdeel wat kapot is,…het verzetrad is kapot gedraaid,vingertje van het rad ligt in het uurwerk.
Ik heb toch waarschijnlijk de datum een keer op de verkeerde tijd gelijk gezet,mijn eigen fout.
Schaap&citroen heeft naar Breitling gebeld(ook voor eventueel een fabrieksfout) en er kon €50 af,blijft het nog een aardig bedrag,maar ja,eigen schuld.
Ik moet ook zeggen dat de beschrijving over die bewuste tijd in de bijgeleverde beschrijving heel erg beknopt is,alleen tussen 20.00-03.00 niets met de datum doen en niet terug draaien.
Dat zou dan inhouden(ik draag hem alleen in het weekend) dat als hij in die bewuste tijd gestopt zou zijn ik hem niet kan gebruiken???
Ondertussen een beschrijving gekregen van Koster&Zonen(met oa.de regel:wijzers verdraaien tot de datum verspringt)…???
Dit is ook weer een andere handelingswijze als schaap&citroen vertelde,dus niemand vertelt hetzelfde.
IN IEDER GEVAL KOST HET WEER EEN HOOP GELD.
Het beste is denk ik om een watchwinder te kopen.

@anon46348036NA

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Zo krijg je geen nieuwe klanten hoor!

Tom.

hennyhcs Schreef:

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de volgende dag een foto opgestuurd
gekregen met het onderdeel wat kapot is,…het
verzetrad is kapot gedraaid,vingertje van het rad
ligt in het uurwerk.
Ik heb toch waarschijnlijk de datum een keer op de
verkeerde tijd gelijk gezet,mijn eigen fout.
Schaap&citroen heeft naar Breitling gebeld(ook
voor eventueel een fabrieksfout) en er kon €50
af,blijft het nog een aardig bedrag,maar ja,eigen
schuld.
Ik moet ook zeggen dat de beschrijving over die
bewuste tijd in de bijgeleverde beschrijving heel
erg beknopt is,alleen tussen 20.00-03.00 niets met
de datum doen en niet terug draaien.
Dat zou dan inhouden(ik draag hem alleen in het
weekend) dat als hij in die bewuste tijd gestopt
zou zijn ik hem niet kan gebruiken???
Ondertussen een beschrijving gekregen van
Koster&Zonen(met oa.de regel:wijzers verdraaien
tot de datum verspringt)…???
Dit is ook weer een andere handelingswijze als
schaap&citroen vertelde,dus niemand vertelt
hetzelfde.
IN IEDER GEVAL KOST HET WEER EEN HOOP GELD.
Het beste is denk ik om een watchwinder te kopen.

Mijn beste,

Met het weer op gang brengen van een stilstaand horloge hanteer ik de volgende regel, ongeacht wanneer het horloge is stilgevallen:

De wijzers verzetten op een positie welke niet tussen de 20.00 en 03.00 uur ligt. Vervolgens de datum verzetten tot een dag eerder dan de huidige dag. Dan de wijzers verzetten voorbij de 12 uurs (00.00) positie tot dat het uurwerk de huidige datum weergeeft en dan de wijzers gelijk zetten op de huidige tijd.

Succes verder en je ‘Breitling’ gewoon lekker veel dragen en er plezier aan beleven. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Tissot62:
Dit is precies de uitleg die schaap&citroen vertelde.

koster&zonen verteld echter:
1 wijzers verdraaien tot de datum verspringt
2 horloge op tijd zetten
3 datum met de snelverzetting naar juiste datum zetten.

En hebben ze je ook verteld waarom deze reparatie dan toch nog zo’n 360 Euro moet kosten ?

Want dat begrijp ik nog steeds niet. (tenzij ze er meteen een nieuw werk in steken natuurlijk).

Met Wenkbrouw-fronsende Groeten,

Morse.

Morse Schreef:

En hebben ze je ook verteld waarom deze reparatie
dan toch nog zo’n 360 Euro moet kosten ?

Want dat begrijp ik nog steeds niet. (tenzij ze er
meteen een nieuw werk in steken natuurlijk).

Met Wenkbrouw-fronsende Groeten,

Morse.
Het horloge moet helemaal uit elkaar vanwege het afgebroken onderdeeltje wat in het uurwerk ligt…??

Tja, da’s een uitleg natuurlijk… en misschien waar, misschien ook niet.

Je zal wel nooit te weten komen of dat veertje er bij het openen gewoon uitgevallen is (wat het bij mijn weten meestal doet), dan wel of het er pas uitkomt na volledige demontage…(misschien ook een fotootje van vragen ?)

Misschien kan je de foto van het het defecte wieltje eens posten ? zo kan iedereen zien waar het over gaat.

Ik blijf het al bij al toch een redelijk dure zaak vinden.

Met Vriendelijke Groeten

Morse.

Het optijd zetten kan op elke willekeurige tijd gebeuren bij uitgetrokken kroon draait het verzetrad (450) waarbij de tijd juist gezet kan worden. Alleen het snelverzetten kan schade veroorzaken.

Bij de snelverzetting zou het datum-meeneemrad (nr4) zijn vingertje tegen de datumschijf kunnen hebben waarbij het vingertje de boel klem zet of kapot maakt.

Er zit nog wel een rad (453) in (op de foto tussen de tiretteveer) die bij deze handeling als veiligheid zou moeten gaan slippen waardoor de zaak heel zou moeten blijven.

Klopt, en om te vervolledigen een foto van het werk mét snelverstelrad (onderaan links van de tirette)

Door het simultaan ingrijpen op de datumring (ong. tussen 22u en 02 u) van beide verstellingen kan het veertje (of vingertje) van de datumverstelling dus afbreken of kromtrekken en ook de datumring beschadigen als de veiligheidskoppeling het niet doet, maar dan moet je wel wat kracht op de kroon uitoefenen.

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Dat zijn geen leuke ervaringen en met de genoemde reparatie / onderhoudsprijzen wordt het er allemaal niet leuker op.

Zomaar een gedachte…komt het onderdeel op de foto daadwerkelijk uit jouw horloge…??? :S:S

Niet om iemand of een bedrijf van kwade zaken te betichten, maar ik heb wel eens zo’n gevalletje meegemaakt. :frowning:

Hmmmm, voorlopig maar even geen Breitling…

En waarom?

Ik kijk regelmatig op E-bay Duitsland bij de categorie Uhrmacherbedarf subcategorie Werke om op de hoogte te blijven van gemiddelde prijzen van bepaalde calibers oa 7750. Zie ik daar dat er een caliber 7750 wordt aangeboden met diverse losse componenten. De verkoper is boos dat een eerdere advertentie is verwijderd door E-bay terwijl hij eerlijk heeft vermeld dat het gaat om een GESLOOPTE en omgesmolten nepper van een Breiling, Breitling heeft klaarblijkelijk opdracht gegeven de advertentie te verwijderen. Kijk dat is dus een soort van muggezifterij waar je niet goed van wordt en past dus in het verlengde van de exhorbitante prijzen voor simpele reparaties waar je bij een reguliere zelfstandige horlogemaker veel minder zou gaan betalen. Misschien wordt nu duidelijk waarom nieuwe horlogemakers zich aan een merk moeten gaan binden. Weg wat mij betreft met de kartelisering van de horlogeindustrie en wat mij betreft, exit Breitling.

Arjay

Morse Schreef:

Klopt, en om te vervolledigen een foto van het
werk mét snelverstelrad (onderaan links van de
tirette)

http://i209.photobucket.com/albums/bb115/samaden/B
ottomPlateWithCalendarDscn0744.jpg

Door het simultaan ingrijpen op de datumring (ong.
tussen 22u en 02 u) van beide verstellingen kan
het veertje (of vingertje) van de datumverstelling
dus afbreken of kromtrekken en ook de datumring
beschadigen als de veiligheidskoppeling het niet
doet, maar dan moet je wel wat kracht op de kroon
uitoefenen.

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Mijn beste,

Maar welke uitleg moeten we nu als juist zien:
De uitleg van ‘Schaap & Citroen, of die van ‘Koster & Zonen’?

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dat vraag ik mij dus ook af. Twee versies van één uitleg! Daar sta je volgens mij toch wel sterk mee.
Ik zou hier toch meer mee doen dan alleen de rekening betalen en ‘dankuwel’ zeggen.

In de hoop om hierover niet teveel polemiek te creêren:

Volgens mij is de veiligste manier die zoals beschreven door Tissot62. (en blijkbaar beaamd door de juwelier).

Ik doe het in elk geval ook altijd zo. Zo ben je ook zeker dat de datum verspringt om middernacht en niet 's middags en dat je het datummechanisme activeert op een uur dat het altijd uit het bereik van de datumring is.

Zoals de Breitling importeur het uitlegt bestaat imho nog steeds de kans dat het mis gaat als de juiste tijd op dat moment bvb 23.00 (of ergens errond) is.

Als je immers dan het datum-snelverzet-rad via de kroon verdraait creëer je terug een “conflict” en kan het weer fout lopen, dacht ik zo…

Tenzij ze een “eigen” versie van het bewuste caliber zouden gebruiken, maar dat zou me verbazen.

Met Voorzichtige Groeten,

Morse.

Morse Schreef:

Tja, da’s een uitleg natuurlijk… en misschien
waar, misschien ook niet.

Je zal wel nooit te weten komen of dat veertje er
bij het openen gewoon uitgevallen is (wat het bij
mijn weten meestal doet), dan wel of het er pas
uitkomt na volledige demontage…(misschien ook een
fotootje van vragen ?)

Misschien kan je de foto van het het defecte
wieltje eens posten ? zo kan iedereen zien waar
het over gaat.

Ik blijf het al bij al toch een redelijk dure zaak
vinden.

Met Vriendelijke Groeten

Morse.

Hier de foto van de binnenkant die ik opgestuurd kreeg.

Tja, maar wie kan jou nu garanderen dat die foto van jouw horloge is?!

Ja, dit is inderdaad maar een poster, gezien de vouwen in het plaatje…

Ik denk dat die vouwen komen doordat hennie hem zelf heeft ingescand…