Na een lange tijd sparen,eindelijk een Breitling gekocht,de super avenger.
Al na 4/5maanden bleek de datum niet goed te werken,…of ik kon de datum niet met de hand verstellen…of de datum versprong niet door de wijzers te draaien.
Dus ik terug naar de winkel(schaap&citroen in Rotterdam),na 3 weken kreeg ik een brief thuis waarin vermeld werd,…het is uw eigen schuld,u mag de datum niet veranderen tussen 21.00 uur en 3.00 uur(het verzetrad is kapot gedraaid).
Het verhaal over de tijd had natuurlijk al gelezen in de gebruiksaanwijzing.
Het horloge draag ik alleen in het weekend,dus vrijdag na mijn werk om 17.00 deed ik trots mijn horloge om,zette de tijd en datum gelijk en klaar.
Ik dacht…goed merk,goed horloge,goede service,…maar nee,mijn eigen schuld,of ik maar even €410 wil betalen.
Jeemig. En ik maar sparen voor zo’n kreng. Nu is Schaap en C. niet mijn favoriete winkel maar dit is ook aan de importeur te wijten. Ik denk dat deze laatste zijn geld liever investeert in reclameborden in de Arena dan in het houden van klanten.
Jur
ps hij blijft wel heel mooi natuurlijk (zelfs zonder datum)
Als ik aanneem dat je het horloge bij deze dealer nieuw hebt gekocht en inderdaad tussen +/- 21 u en 03 u de datum niet hebt versteld (ETA chrono’s zijn daar erg gevoelig voor) , dan gaan de importeur en z’n agent hier lelijk in de fout !!
Het betreffende datum-rondsel bestaat uit een tandwielschijfje met een U-vormig veertje.
Het stukje zelf kost ongeveer 15 Euro, en het werk om dit te herstellen (datumrad bevindt zich op de bovenzijde van het werk) kan variëren tussen 30 minuten en 1 uur voor een ervaren uurwerkmaker.
En laat ze niet afkomen met een “komplete revisie” voor een nieuw uurwerk van 4 maand oud !!! Dat is nonsens.
Ik krijg stilaan het vermoeden dat er een zeker “misprijzen” van dit merk ontstaat t.o.v. z’n klanten. “Betalen of Bloeden” lijkt hier wel de boodschap.
Laten we wel wezen: Breitling is goed op weg om in kringen van “kenners” stilaan een héél negatieve reputatie te krijgen, mede dankzij hun exuberante prijzen voor accessoires en hun naverkoop-service. Hun “protectionisme” is een tikkende tijdbom als hier voldoende ruchtbaarheid aan gegeven wordt !!
Misschien wat minder dure “reclame-feestjes” en “happenings” organiseren en dat geld gewoon spenderen voor een correcte klantenservice ?
Men kan rustig de datum verstellen tussen 22.00 en 03.00 hr.
De boel kan allen kapot gaan als men de datumsnelverzet gebruikt.
En bij de ETA 7750 (cal13) zit (mocht je ontverhoopt de snelverzet gebruiken)
nog een soort van slip in het rad.
Heb onlangs zo’n twee 7750’s moeten repareren waarbij net die “slip” (de “speling” waarbij de veer zich zou kunnen terugtrekken) het niet deed met alle gevolgen vandien (het rad moet dan gewoon vervangen worden door een nieuw exemplaar).
Met verbijstering heb ik kennis genomen van deze ongenuanceerde handelswijze en exorbitante prijs. En jawel ook bij mij zakt de broek af. Zelfs de bretels hebben het begeven.
Ik denk dat je hier een uitleg verschuldigd bent van de importeur, de firma ‘Koster & Zonen’.
Mijn handelswijze in deze zou zijn om inderdaad een verklaring te vragen.
En mocht er binnen circa 2 weken noch geen bevredigend antwoord zijn gegeven dan nogmaals om antwoord vragen en hierbij tevens een verwijzing kenbaar maken naar de door jou te ondernemen stappen. En dat hierbij niet alleen de diverse horlogeforums worden verwittigd doch ook de verschillende consumentenorganisaties moge duidelijk zijn.
Mocht je er niet uitkomen, geef me een seintje en ik zal je steunen waar dit mogelijk is.
Hoor meer rare verhalen over Breitling, secondewijzers die ineens los in het uurwerk liggen (net buiten de garantieperiode) waarvan men dan zegt dat dit kan gebeuren en dus gewoon een onderhoudskwestie is.
Nee die Breitlingjongens maken geen vrienden, maar het blijven natuurlijk verschrikkelijk mooie klokjes.
Dit is zóóó slecht van Breitling!
Om te beginnen snap ik niet dat het drie weken duurt voordat je iets hoort (daar begint het al mee). En verder is het bedrag van 410 euro waanzinnig hoog en mijns inziens nergens op gebaseerd.
Ik zou hierover wel gepaste uitleg eisen. En ja, zoals anderen ook al suggereren: vertel op ieder denkbaar forum je verhaal.
En die 410 euro? Die zou ik dus echt niet betalen. Zoek een goede, betrouwbare horlogemaker en laat daar voortaan je horloge onderhouden tegen een eerlijke prijs.
Ik wens je in ieder geval alle succes met dit gedoe. En hou ons op de hoogte!!
Wij krijgen geregeld jonge Breitling horloges terug met zeer eenvoudige mankementen, maar we mogen er niets aan doen…
De betreffende reparaties zijn in eigen atelier uit te voeren tussen de 20 en 100 euro ( afhankelijk van materiaal en tijd ), maar van Koster mogen we er niets aan doen.
Ik vraag me toch af hoe het kan dat er zoveel Breitling horloges terug komen.
Ze gebruiken standaard goede eta uurwerken, maar monterenn die gasten het dan zo beroerd ? Hoe kun nou nog iets verprutsen aan een standaar ETA ?
je zegt dat je vrijdagmiddag om 17.00 je Breitling op tijd en datum insteld. Je snapt hopelijk toch wel dat ‘niet tussen 22.00 en 03.00’ slaat op de tijd die het horloge aangeeft (op het moment dat je de datum verzet…)…
in ieder geval succes met dit gedoe, hopelijk blijf je je Breitling met plezier dragen!
Héél zuur is zoiets. Ik heb namelijk hetzelfde gehad en ondanks het feit dat er alleen maar iets kleins vervangen hoeft te worden, krijgt het horloge alsnog een complete beurt.
Wat absurd! Dit is inderdaad heel zuur. En niet bepaald mooie reclame voor Breitling…
Het zou toch bijna een reden zijn om vooral géén Breitling te kopen bij de erkende dealer.
met schrik en verontwaardiging lees ik wat hier gebeurt is.
persoonlijk zou ik een brief richting deze juwelier sturen waarin jij steld dat het product niet deugdelijk was bij aankoop.
de juwelier moet dan bewijzen dat het wel deugdelijk was bij aankoop en dat kan hij niet!!!
een horloge in deze prijsklasse kun je redelijkerwijs vanuitgaan dat het iets langer meegaat dan dat nu het geval is.
dit is het consumentenrecht.
je kunt ook googlen op consumentenrecht en daar zul je na even zoeken site’s vinden waar juristen in opleiding gesteund door ervaren juristen je gratis kunnen bijstaan.
leg het gehele probleem per e-mail uit en je krijgt dan een antwoord terug.
dit print je uit en stuurt het met jou eigen geschreven brief richting juwelier ik ben ervan overtuigd dat deze juwelier dan anders uit de hoek komt.
als koper heb je niets met de importeur te maken maar met diegene waarvan jij het horloge hebt gekocht.
de rest is tussen winkelier en importeur.
nogmaals ga hier niet mee accoord en je zult het winnen.
veel succes.
Erg vervelend voor je. Het goede gevoel bij een horloge gaat zo vaak verloren. Verwacht niet teveel van de importeur Koster en Zonen. Ik heb ze een aantal keren aan de lijn gehad en ze kwamen op mij echt onbekwaam over. Richt je op contact met S & C, laat je niet naar Breitling doorsturen. S & C hebben het horloge verkocht en zijn verantwoordelijk voor afhandeling van de klacht. Opmerkelijk dat S & C regelmatig slecht in het nieuws komt de laatste tijd. Zie ook het andere forum.
Veel succes met het vinden van een goede oplossing! Gr Ron
Ik ben aan het zoeken naar een horloge dat mooi is, uitstraling heeft, een goeie kwaliteit waarborgt en waar de leverancier van het horloge (de winkelier in dit geval) service biedt. Na eea gelezen te hebben valt voor mij definitef Breitling af. Zo wordt kiezen vanzelf ‘ongewild’ eenvoudiger gemaakt :S