Ik ben van plan een Breitling te kopen op Schiphol, bij Gassan achter de douane. Weet iemand of je hier kan komen met een ticket naar bijvoorbeeld Engeland, of moet je echt een ticket buiten Europa hebben?
Normaal gezien moet je altijd voorbij de douane, voor elke vlucht.
Ik weet natuurlijk niet hoe het helemaal zit op Schiphol …
Waar wil je hem daar kopen?
De laatste keer op Zaventem waren ze even duur voorbij de douane als bij een dealer in het centrum van Antwerpen…
Tax free wil niet altijd zeggen: goedkoper.
Welkom op het forum!
Neem aan dat je geen vintage wil kopen maar een nieuwe. Zou gewoon bij de dealer langs gaan, want daar kun je genoeg korting bedingen.
Succes
Als je taxfree wilt kopen moet je naar een bestemming buiten de EU vertrekken.
En ga er maar van uit, dat ze op Schiphol niet altijd de beste aanbiedingen hebben.
En denk er aan wat je met de box en de papieren wil doen op de terugreis!
Je kunt ook prijs info opvragen via mail of telefoon en dan vergelijken met dealer in Amsterdam.
Denk dat ie in Duitsland of andere EU land goedkoper is dan hier.
Succes:)-D
Iwan
Ik heb op de Belgische televisie wel eens iemand zien terugkomen met een rolex gekocht op Zaventem (vetrekkend op een vlucht naar buiten de EU), werd hij door de douane opgewacht bij de terugvlucht, moest hij toch nog de btw + boete betalen…
Ik denk dat de bedoeling van taxfree is dat je het horloge permanent exporteert en niet weer mee terugbrengt. Dus zoals eerder gemeld zeker doos en papieren appart opsturen of met iemand anders meegeven.
Success.
Om achter de douane te kopen zal je een ticket moeten hebben. Hieronder een citaat uit een draadje op DZVL over hoe het werkt bij Gassan/Rolex, maar werkt natuurlijk bij andere merken ook.
[quote=“Lowrance op DZVL”]
Bijna alle klokjes in de diverse filialen van Gassan achter de douane zijn voorzien van een duidelijk zichtbaar prijskaartje. Deze prijs is list -19%. Het maakt dus niet uit op welke bestemming je vliegt. MAAR, vlieg je binnen de EU dan betaalt Gassan de BTW voor je en is de 19% gewoon korting. Vlieg je buiten EU dan is de 19% de good-old duty free en dat brengt wat nadelen met zich mee. Bij terugkomst in NL ben je dan verplicht de klok aan te geven bij douane.
Binnen EU hebben ze ook nog een pick-up on return service. Je betaalt de klok dan achter de douane en bij terugkomst kan je het horloge afhalen in het filiaal voor de douane met de 19% korting. Dat doen ze omdat sommige mensen niet met doos en papieren willen gaan zeulen tijdens hun reis.
De bekende Rolex boutique met grootste collectie zit echter in het non-Schengen gedeelte van Schiphol bij de E-gates, maw daar kom je alleen als je bestemming buiten Europese Unie valt. Het is me nog steeds niet echt duidelijk of Gassan ook klokjes met spoed van Schengen naar non-Schengen of vv. verplaatst om aan de wens van een klant te voldoen. Heb dat aan een paar medewerkers gevraagd, maar het antwoord wat ik het meest kreeg was dat het van het horloge, beschikbare tijd en land van bestemming afhing.
Ik had in dit geval gewoon geluk omdat ik binnen EU moest zijn en de SUB LV ook in het Schengen-gedeelte bij “Luxury watches filiaal” lag, tegenover grote trap naar foodcourt.[/quote]
Het hele draadje: http://www.dezinvanluxe.nl/nl/forum/topic?f=14&t=15789&start=0&hilit=schiphol
– moved topic –