Breitling laten matteren?

ik zit met een uitdaging
De superocean 42 is alleen ‘gepolijst’ te koop. De supercean 44 is wel in “mat” staal te koop. de 44 vind ik echter TE Groot, en nu wil ik eigenlijk gaan voor de 42. Vervolgens wil ik deze laten matteren (don’t kill me) . Wie weet waar ik dit het allerbeste kan laten doen? En wat zou zoiets gaan kosten (band en kast matteren). Ik ben benieuwd. Martin

Om het fatsoenlijk te Matteren moet het uurwerk uit de kast. Je moet dus echt ook bij een fatsoenlijke horlogemaker zijn die ook kan matteren. Breitling zelf zal het niet doen lijkt me.

Ik denk inderdaad dat breitling het niet zal doen. Hoe kom/vind ik iemand die hier goed in is?

Kaal aangeleverde kasten kan ik wel matteren. Echter dan zonder uurwerk, pushers en glas. En anders even aan een horlogemaker vragen of hij het kan.

martin.breitling Schreef:

ik zit met een uitdaging
De superocean 42 is alleen ‘gepolijst’ te koop. De
supercean 44 is wel in “mat” staal te koop. de 44
vind ik echter TE Groot, en nu wil ik eigenlijk
gaan voor de 42. Vervolgens wil ik deze laten
matteren (don’t kill me) . Wie weet waar ik dit
het allerbeste kan laten doen? En wat zou zoiets
gaan kosten (band en kast matteren). Ik ben
benieuwd. Martin

Mij hoor je niet klagen. Iedere Breitling zonder glans (of bling) draagt bij aan een mooiere wereld :+

1 like

Wil je de kast laten borstelen of stralen?

louis Schreef:

Wil je de kast laten borstelen of stralen?

Wow? Goeie vraag… Vertel (ik leer graag bij) wat is het verschil? En kan/moet dat dan ook met de band?

Persoonlijk zou ik een Breitling laten borstelen, maar wil je echt mat dan zou je het aan Rob ( monsterwatches) kunnen vragen.

http://www.monsterwatches.nl/index.php/home/beadblasten

r.obelink Schreef:

Persoonlijk zou ik een Breitling laten borstelen,
maar wil je echt mat dan zou je het aan Rob (
monsterwatches) kunnen vragen.

http://www.monsterwatches.nl/index.php/home/beadbl
asten

Denk dat borstelen er beter bij past. Is ook beter te onderhouden als er eens een kras opkomt (en die komt zeker :?)

Ik heb even gekeken op de website. Mooi werk, maar ik denk dat ik voor"borstelen" kies. Stralen is wel heel erg mat / grijs.

martin.breitling Schreef:

Ik heb even gekeken op de website. Mooi werk, maar
ik denk dat ik voor"borstelen" kies. Stralen is
wel heel erg mat / grijs.

Dit is mijn geborstelde SuperOcean, het ’ bling ’ gehalte is zo goed als verdwenen…

Mooi horloge, Was hij eerst ook zo enorm glimmend? Ziet er mooi uit. Waar heb jij het laten doen, en wat kost zoiets? Andere vraag, ik kwam op intenet tegen dat als je het laat borstellen het gevoelig is voor (vet) vlekken… Wat is jou ervaring

Breitling SuperOcean Professional, standaard geborsteld. Mat schijnt onder water beter te zijn dan bling bling.

Echter bling bling kan ook best wel mooi zijn hoor (af en toe).

De SuperOcean Pro. werd destijds af fabriek in het mat geleverd, en zeker niet gevoelig voor vet of vlekken.
Zelf denk ik dat het juist minder is dan een glimmend exemplaar.

Vanaf fabriek, jaaaa das nu net mijn probleem, die is dus niet leverbaar!

Klopt, de SO Pro is tot 2003 geleverd, maar het ging mij alleen om het verschil te laten zien.

Ik weet niet wie je daarmee het best kan helpen, maar ik begrijp wel de keuze om het te laten doen.

Het is één van de redenen waarom ik zo gek ben om de Colt Quartz, net even die scherpe rand van de bling factor af (tu)

Ach, ik ben niet vies van een beetje bling :slight_smile:

Maar het kan zeker een mooi effect geven.
Elke goede horlogemaker zou dat moeten kunnen lijkt me.

Mijn Superocean Steelfish, ook standaard geborsteld.

Aan de ene kant heb je dan een unieke versie van dit horloge.
Aan de andere kant kan je je afvragen welk effect deze ingreep zal hebben op de rest-/inruilwaarde.
Tenzij je nu al weet dat deze voor altijd bij je gaat blijven zou ik dat toch in de besluitvorming meenemen.