Breitling mat laten polijsten

Mijn nieuwe breitling chronomat evolution komt deze week binnen alleen nu wil ik hem door breitling mat laten polijsten(dit is mogelijk voor 300 euro)maar nu is mijn vraag
1 heeft iemand hier met dezelfde klok ervaring mee(foto?)
2 of word deze klok in de loop van tijd matter door het dragen.

Dit is mijn eerste breitling horloge dus een kenner ben ik totaal niet

gr Marcel

Hallo Marcel,

De chronomat is een fel blinkend horloge en zeer mooi. Maar bij veel dragen komen er ook vlug krasjes op en valt zeker op een blinkend horloge.
Bij een mat horloge vallen de krassen veeeeel minder op en het uitzicht zal langer mooi blijven.

Als je het horloge bij een horlogemaker gekocht hebt kan hij dat misschien zelf doen en of bij een goudsmid, zal veel goedkoper uitkomen.

Freddy

breitling gaat hem zelf polijsten anders vervalt de garantie

Als je het matteren goed wilt laten doen, dan zal het horloge uit elkaar moeten worden gehaald. Kan me voorstellen dat de garantie zo vervalt. Bij Tissot vervalt de garantie ook als ik er andere wijzer opzet.

Daarom gaat hij dan ook weer terug naar breitling

Als het gedaan wordt door een vakman, zal die dezelfde handelingen doen als bij Breitling.
Toen ik een originele stalen band bestelde voor mijn Navytimer Fighter, is ook mat, dan hebben ze bij Breitling een blinkende mat gemaakt. Eerst hadden ze een blinkende opgezonden, na reclamatie en terugzenden zegde men mij dat er nog geen originele banden waren voor de fighter, was pas uit.
Als ik dan zie hoe zij die mat maken, dan kan ik dat ook en dan zijn de zijkanten niet vergeten zoals bij Breitling.

Is nog maar één voorbeeld, breek aub niet mijn bek open.

Ben het met Jaap eens dat het matteren van je hoogglans Breitling toch wel heel erg zonde is. Natuurlijk over smaak valt niet te twisten, maar bij Breitling en zeker bij de chronomat hoort een bling-bling gehalte.
Ik heb mijn Breitling bijna 8 jaar, en sinds enkele maanden geleden voor het eerst weer eens laten polijsten, dus die krassen vind ik wel meevallen op hoogglans.

grt

Leon

Hoi,
In een van de reacties wordt gezegd dat je bij een mat horloge krassen minder zult zien, Mijn ervaring met sieraden (ringen) is juist omgekeerd. Op een mat oppervlak zie je krassen juist erg sterk, nl omdat die als enige glimmen. Dat is vooral storend als er een paar krasjes opzitten.
Succes met je keuze, maar ik zou me wel 10 keer bedenken voor ik het zou doen
Rob