Breitling met nauwelijks zichtbare serial

Kijk eens naar de grootte van datum en dag :thinking:
Even groot in jouw voorbeeld.

Plaatje vh web

En van TS

1 like

Ik meen nep, maar heb wel slechtere gezien. Dag aanduiding lettertype is op de foto iets kleiner dan datum cijfers = fout. Foto’s moeten echt beter. Serienummer moet onder typenummervak staan. Zie op deze foto’s helemaal niks aan serienummer. Als ie nep is, met een slag om de arm, dan best een goede neppert. Ik zeg: kast openen bij Breitling dealer.

1 like

Er staat wel een nummer onder het typenummer alleen heel vaag

Edit: bezoek aan juwelier zal zekerheid geven

Ik denk dat het een orginele Breitling is.
Maar ik ben een liefhebber, geen kenner :slightly_smiling_face:

Ja, maar dat is nog geen bewijs, na een onderhouds beurt bij Breitling kan de een of de andere misschien vervangen worden met een andere lettertype

Bij voorbeeld met een Navi B01

Origineel:

Na service beurt bij Breitling Besançon:

1 like

@INFA76[quote=“INFA76, post:23, topic:240709, full:true”]
Er staat wel een nummer onder het typenummer alleen heel vaag
[/quote]

Zou jij een vergroot foto kunnen maken van de “B” logo op de seconde wijzer ??

1 like

A13340 als typenummer komt ook gewoon overeen. Ik zet in op echt. Serienummers zijn altijd minder ‘diep’ gedrukt.

1 like

Lukt me met mijn oude iphone niet, misschien lukt het mijn vriendin om een betere foto te maken. Zal haar vragen als ze thuis komt

Probeert met de logo zonder een andere peil achter, anders de chrono laten gaan tot als de logo is met een witte achtergrond :wink:
De anker blijkt ‘scherp’ te zijn ??

1 like

Duidelijker als dit lukt me niet, als ik dichter op het horloge kom wordt het extreem wazig

Misschien kun je een foto maken door een vergrootglas?

1 like

Maak van iets verder weg een scherpe foto. Vaak kan je in de galerij app van de telefoon wel een uitsnede maken van het stuk dat je nodig hebt.

1 like

Met je vinger op je scherm tikken
dan wordt tie weer scherp :point_up_2:
Maar mss werken Apple telefoons weer anders :thinking:

1 like

Ik neig naar echt, maar in de tijd dat ik bij Breitling NL werkte heb ik in een jaar tijd twee keer meegemaakt dat een AD een nepper naar ons opstuurde voor full-service.

Een AD gaat je niet met 100% zekerheid kunnen vertellen of-ie echt is. Tenzij ze een inhouse horlogemaker hebben, maar daarvoor moet het al een Rolex-dealer zijn.

De genoemde neppers waren zo “goed”, dat we er echt met het hele atelier overheen gebogen stonden. Ook de 7750 was griezelig goed gekloond, en dat was al 11 jaar geleden inmiddels


4 likes

Ik heb ook al neppe Breitling in hand gehad, perfecte replicas
Enkel met open te doen en ook met de glas te bekijken op zij, daar kunt jij zien dat niet zo’n goed AR coating erop staat maar jij zou de origineel langs moeten hebben, die kans heb ik gehad met mijn SO Abys 42, deze zijn ook vaak te vinden als nepper en zelfs met een elektronische card van een heel vreemde ver land :smile:

1 like

Toevalig juist gezien op een FB groep, ook een SO chrono met de verschil in letter type

Dus wij zijn nog nergens
 :roll_eyes:

1 like

Volgens mij gewoon echt, het serienummer is heel licht aangebracht op de achterkant, en na een polijstbeurt is het bijna verdwenen. Zo lang het serienummer geen resultaten geeft op Google hoef je je geen zorgen te maken.

1 like

Pompidom. Oh enne 


2 likes

Dank voor de antwoorden. Ik ga hem ergens laten controleren en laat in dit topic de uitslag weten. Bedankt voor de tijd en moeite ik heb van sommige antwoorden weer wat geleerd. Waar op te letten ed. En junior de boodschap was al duidelijk :wink:

3 likes