Breitling met nauwelijks zichtbare serial

Ik heb 8 jaar terug een Breiting superocean chrono gekocht. Zonder papieren maar met een formulier die aangeeft dat het horloge bij de juwelier 4 jaar daarvoor is gekocht. Na heel veel zoeken is er nog heel vaag een serienummer te zien. Ik weet niet of dit vervaagt is (misschien door mijn medicijn gebruik) of dat dit toen bewust is gedaan. Wat met een vergrootglas zichtbaar is komt wel overeen met het serienummer maar dan is het laatste nummer nog niet zichtbaar (misschien mijn slechte ogen).

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen? Ik heb lichte twijfel over de echtheid maar nog meer twijfel over de eerlijkheid van dit horloge.

Plaats anders even een foto van het horloge, dan kunnen wij er met zn allen over oordelen. :+1:

1 like

:thinking:

Neem aan dat je daar nog voordat je het horloge hebt gekocht al mee bent begonnen. Soort van huiswerk doen voordat je iets koopt. Oh wacht, je stelt de vraag nu pas. Na 8 jaar! Lijkt me een gevalletje mosterd na de maaltijd …

De echtheid kun je bij een juwelier laten checken en de eerlijkheid bij de politie. In beide gevallen hoop dat het antwoord er een gaat zijn waar jij blij mee bent.

1 like

Ja daar heb ik in het verleden al onderzoek naar gedaan ik weet alleen totaal niet meer of het serienummer toen nog wel zichtbaar was. Ik wil hem opsturen voor service en toen ben ik me weer gaan inlezen. Heb hem toen bij een handelaar gekocht en daarover nog informatie ingewonnen op dit forum.

Oké, antwoord blijft …

:point_up_2:

Hier de foto’s. Ik ben geen goede fotograaf dus hoop dat ze goed genoeg zijn om er iets van te zeggen

Ik was in de veronderstelling dat dit subforum daar ook voor bedoeld was?

1 like

Het serienummer staat tussen de lugs, de band zit er voor

1 like

Om het serienummer te zien moet de band er dus af?

Tuurlijk, maar vanaf foto’s is vrijwel nooit een 100% zekerheid te verkrijgen over echtheid en al helemaal niet over jouw vraag of het horloge “eerlijk” is. Dat weet helemaal niemand hier, tenzij je toevallig diegene treft die zijn eigen serienummer herkent. Dan ben je de klos!

Ik zou zelf, maar dat zou ik doen, gewoon even bij een juwelier naar binnen lopen als ik na 8 jaar nog zou twijfelen. Dat is mijn antwoord op jouw vraag. Komen ongetwijfeld nog meer antwoorden. :wink:

Ik vraag ook niet of iemand hier de eerlijkheid kan beantwoorden (hoewel het mij niks zou verbazen als iemand toegang heeft tot die registers) ik vroeg welke wegen ik het beste kan bewandelen. Een willekeurige juwelier binnen lopen is je advies dus?

Op de foto van de deksel zie ik geen serienummer staan, maar dit kan ook aan de fotokwaliteit liggen.

Serienummer en kastnummer horen gewoon op de deksel te staan.

1 like

Willekeurig is een woord wat ik niet heb gebruikt. Beste is een Breitling dealer natuurlijk, maar een goede horlogemaker is ook prima als je die in de buurt hebt. Als ik jouw foto’s hierboven bekijk, krijg ik een unheimliches Gefühl maar ik ben geen Breitling kenner en foto’s kunnen behoorlijk vertekenen …

Wens je veel succes ermee! :ok_hand:

1 like

Wellicht door de kwaliteit van de foto, maar als ik inzoom op oa de dial heb ik sterk het vermoeden dat het een replica betreft.

2 likes

Letters erg slordig :thinking:

1 like

Zover kon ik op mijn crappy mobiel niet inzoomen maar auw dit doet pas echt zeer aan de ogen.

Heb er geen verstand van maar kan dat niet door de foto kwaliteit komen? De wijzer wordt namelijk net zo pixellig

Dat wilt nog niks zeggen

Hier een Zoom van de Chronolog 2005

Maar ik vind wel de lettertype “Breitling” toch vrij dun :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Nee ben bang dat iemand onder invloed met een oogafwijking en parkinson achterin een safari jeep over de belgische snelweg je horloge in elkaar heeft geassembleerd.

2 likes