Breitling Met schade

Goedenavond,

Ik heb een vraag over mijn breitling, ik weet eigenlijk nogsteeds niet of hij wel origineel is en, er zit vocht in de horloge zelf en de wijzerplaat en de wijzers zelf zijn ook kapot. Nou vroeg ik me af hoeveel het ongeveer zou kosten om dit te laten maken en, welke plek hiervoor het beste is.

M.V.G

Er zijn hier wat mensen gecertificeerd voor Breitling.

Gaat je een flinke smak geld kosten. Om het goed te doen moet je plaat en wijzers sowieso vervangen. Ook een berg uurwerkdelen trouwens.

Bij vocht in het horloge kun je trouwens niet rustig afwachten. Het moet er als de donder uit, voor je hele uurwerk verrot is.

1 like

Bedankt voor u reactie, jaa wat zou ik zeggen, het vocht zit er al nu een tijdje in en, ik weet niet wat ik er zo goed mee moet doen al wel vind ik het een hele mooie horloge.

Is dat hetzelfde horloge als wat je eind ‘21 gepost hebt?

Dan is het uurwerk inmiddels wel verdronken.

1 like

Tsja, het wordt niet vanzelf beter, maar alleen slechter.
Zsm ermee naar iemand met toegang tot onderdelen…

@Horloge24

Langer wachten is meer roest en defecten en dus meer kosten. Mogelijk zelfs gewoon total loss.

1 like

Ja dat is dezelfde horloge :sweat_smile::sweat_smile:

Ik denk toch maar verkopen dan :laughing:

In deze staat zal ik niet veel verwachten…
Waarom ga je er zelf niet op los?

Nou ja ik weet niet welke juwelier betrouwbaar heel eerlijk gezegd. Kent u er misschien een?

Geen probleem als je eerlijk aan de koper uitlegt wat er aan de hand is. :+1:

Hahah ja dat zoizo, zelf heb ik hem destijds gekregen van me vader alleen helaas was ie kapot gegaan en heb ik er verder nooit iets mee gedaan,

Zou hem laten maken, is toch iets met emotionele waarde

Met vocht schade levert die toch geen ruk op

Even met je horloge naar een goede horlogemaker en daar persoonlijk even de mogelijkheden doornemen.
Waar woon je? Dan kunnen we je hier misschien een goede horlogemaker in de buurt aanraden.

Ik vind het maar een vreemd verhaal. De wijzers liggen los in het horloge. Dat gebeurt niet vanzelf. Maanden lang laten liggen met vocht in het horloge. Het ding is verwaarloost terwijl je zegt dat je hem van je pa gekregen hebt en je dan druk maken om een betrouwbare juwelier? Ik kan dit niet goed plaatsen maar dat kan aan mij liggen.

12 likes

Dit horloge heb je gepost in Dec ‘21 waar het vocht goed zichtbaar was en mogelijk nog te redden. Nu is het augustus ‘22 en heeft het vocht ruim de tijd gehad om het uurwerk en dergelijke aan te tasten.
De verkoopwaarde is nihil.
Een nette gebruikte is goedkoper dan deze te laten repareren.

Tenzij emotionele waarde;
afbeelding

5 likes

Pakweg €900,— schat ik als je al iemand vindt die dit wil gaan doen.

precies.

Het is hooguit een donor voor wat kast- en banddelen. Gefeliciteerd TS, je hebt vrijwel zeker dik 1000 Euro aan waarde vernietigd.

6 likes

Man man man… Eeuwig zonde dit…

1 like

Nogal een aftands ding, ik zou er geen geld aan spenderen en zien dat ik ervan af kwam

1 like

Hooguit een leuk liefhebbersproject, maar dan gaat het niet meer om economische waarde oid.

Zie maar eens correcte wijzers en een goede plaat te vinden. Een 7750-donor voor het ongetwijfeld verrotte uurwerk is nog wel te doen, maar €€€.
Als iemand er dan nog een berg uren in moet steken kan het financieel niet uit.