Breitling met waterschade

Ik ben op zoek naar wat advies, mijn Breitling B1 (quarz) heeft waterschade opgelopen is volledig stil komen te vallen en nu ben ik op zoek naar een horlogemaker die hier wellicht ervaring in heeft en mijn Breitling weer aan de praat kan krijgen.
Ik kom uit het midden van het land en ben erg benieuwd naar jullie reacties en adviezen.

Die moet zsm opengemaakt worden !!

Als je pech hebt, gaat dat een pittige rekening worden…

Als het nog een van de eerste modellen is, dus ref. A68362, dan krijg je waarschijnlijk een nieuw uurwerk erin… dat superquarzt

Want repareren doet Breitling niet!

Ik denk dat je met 500-1000eur moet rekenen… helaas!

Maar aan de andere kant is hij dan weer als nieuw!

Dank je voor je reactie Luuk, Ik krijg van Breitling een kostenplaatje van Eur 1600,–, maar wat ik graag zou willen weten is of er horlogemakers zijn die ervaring in (Breitling) Quarz reparaties hebben en het een uitdaging zouden vinden om te kijken of ze mijn B1 weer aan de praat kunnen krijgen.
Is hier op het forum iemand aanwezig die mijn horloge eens onder de loop :slight_smile: wil nemen of weten jullie misschien met de juiste ervaring?

Hallo Schmeink, het horloge heeft enige tijd open liggen drogen.

IWC3799 Schreef:

Dank je voor je reactie Luuk, Ik krijg van
Breitling een kostenplaatje van Eur 1600,–, maar
wat ik graag zou willen weten is of er
horlogemakers zijn die ervaring in (Breitling)
Quarz reparaties hebben en het een uitdaging
zouden vinden om te kijken of ze mijn B1 weer aan
de praat kunnen krijgen.
Is hier op het forum iemand aanwezig die mijn
horloge eens onder de loop :slight_smile: wil nemen of weten
jullie misschien met de juiste ervaring?

Aan quartz valt niet zo veel te repareren en het is maar zeer de vraag of de reparateur wel aan de Breitling onderdelen/uurwerk kan komen.

Oef 1600 euro… Dat kan niet uit denk ik zo! Die B1 zou toch 50m/5 bar moeten kunnen hebben?

Windhund Schreef:

Oef 1600 euro… Dat kan niet uit denk ik zo! Die
B1 zou toch 50m/5 bar moeten kunnen hebben?

Als alle pakkingen goed zijn en dus ook af en toe vernieuwd zijn wel ja.

Vervangend werk zoeken

ETA E20.331 of E20.351

Anders is het waarschijnlijk goedkoper om een andere te kopen op ebay voor rond de 1500 euro en de defecte weer (als defect) te verkopen , krijg je er toch nog een paar 100 of meer euro voor

Je hebt een Pb

Klopt maar bij laatste batterijwissel is e.e.a blijkbaar niet helemaal naar behoren uitgevoerd.

Vervangend Breitling uurwerk bedoel je?
Waar vind je die tegenwoordig?

IWC3799 Schreef:

Vervangend Breitling uurwerk bedoel je?
Waar vind je die tegenwoordig?

Bij Breitling…

Is dompelen in ether of vluchtige vloeistof een oplossing, het water word weggeduwd en daarna verdampd de ether
gr roel

Als er al iets kapot is lost dat niets op.

Op zich klinkt het uurwerk uitwisselen met een nieuw superquartz uurwerk niet verkeerd maar EUR 1600,-- lijkt mij wel heel erg veel. Nadeel is dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

hcptdg Schreef:

IWC3799 Schreef:


Vervangend Breitling uurwerk bedoel je?
Waar vind je die tegenwoordig?

Bij Breitling…

Generic eta uurwerk, goed zoeken op ebay en leveranciers

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit is afgelopen,
en is het niet zo dat na het drogen de boel weer
zou kunnen lopen
( mits je niet vergeet de boel te resetten o.i.d. )
lijkt me namelijk niet onmogelijk dat dat resetten over het hoofd wordt gezien aangezien je denkt dat dat stilstaan vanwege de waterschade is …

Probeer Erik Uiterlinden eens, op zich is het uurwerk een ETA quartz(door breitling “gepimpt” als ik het goed begrepen heb) en die zijn niet moeilijk te vinden. Mocht Erik je niet kunnen helpen stuur dan even een pb.

Pb verstuurd!