Breitling Montbrillant Legende band inkorten

Hallo allemaal,

Ik heb mij vrijdag eens getrakteerd op een nieuwe breitling montbrillant legende met bronzenplaat. Ik zie dit horloge al een tijdje als het mooiste horloge dat er gemaakt is, en ben dus eindelijk tot aanschaf overgegaan.

Nu heb ik in mijn haast vergeten te kijken of het horloge past, en kwam thuis, wilde hem omdoen en vervolgens is hij natuurlijk veel te groot.

Ik heb geprobeerd de band zelf in te korten maar als ik het schroefje uitdraai en probeer het pinnetje naar buiten te duwen, dan is daar geen beweging in te krijgen. Ik kan ze er ongetwijfeld met geweld uitslaan maar ik denk niet dat het schroefdraad daarna nog bruikbaar is.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan??

Vast bedankt!

ajan Schreef:

je moet er schroefjes twee uithalen. Wat er dan
nog in zit is een U, kun je er zo uitschuiven.

Ajan

Ha ja :smiley: Dat zie je toch ? Telkens twee schroefjes voor één schakel.

Zéér rustig doen, niet foceren en best boven een keukenhanddoek of zo, om wegspringende/wegrollende schroefjes te vermijden.

Heb je hem bij een Juwelier gekocht? Dan willen ze het ook vast wel doen. Ik vraag me wel af waarom je niet hebt gepast, zo goedkoop is dat ding toch niet?

JW

Ik had hem al eerder gepast dus ik wist dat dat goed zat,

Maar eh, ik heb 2 schroefje losgedraait, en het pennetje komt er dus niet uit, ik kan me niet voorstellen dat als ik de andere losdraai deze wel loskomt. Er zitten maar aan 1 kant schoefjes.

Jaaaah allebei losdraaien werkt!!! helemaal top jongens ik ga zo even een paar foto’s maken. ben er super blij mij. bedankt!!!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=61J6b582hJE[/video]

Ik denk dat het hetzelfde principe is voor de Navitimer band …

ps Rechtermuisknop -> Watch on YouTube (als je het in HQ wilt bekijken) , op het filmpje.

yep zo heb ik het nu ook gedaan :smiley:

Dank jullie wel allemaal!

En nu een wristshotje hé ! :smiley:

Even lastig, ik kan geen goede camera vinden bij m’n ouders, ik ga straks thuis even kijken voor iets fatsoenlijks :slight_smile: