Onlangs heb ik een Breitling Montbrillant Legende uit 2007 aangeschaft. Er is geen onderhoudshistorie bekend maar de verkoper gaf aan dat hij goed liep (volgens een timegrapher)
Hij loopt echter een volle minuut per 24 uur achter.
Een volledige servicebeurt bij Breitling kost €625.
Volgens mij moet dit goedkoper kunnen gezien het om een Valjoux 7753 uurwerk gaat.
Ik weet niet waar je woont, maar een kennis van mij had zijn Breitling laten servicen via vmwatches en was daar zeer tevreden over. Je zou daar eens kunnen informeren…
Maar ik vond hem naar mij toe heel wantrouwig. Alsof een jonge persoon geen JLC kan hebben, en elk briefje werd bij het betalen 10 seconden geïnspecteerd op valsheid (is ook gewoon verzekerd in zijn geval en net gepind bij hem om de hoek).
Plus heeft hij ook een verkeerde inschatting gemaakt bij het inspecteren van mijn horloge, waardoor hij 250 euro duurder uitkwam.
Ik ga eerst kijken of Peter Klemann (bij mij om de hoek) hem kan reguleren. Als dit niet mogelijk is zal ik hem naar 1 van de geadviseerde makers sturen
Dat is dan weer jammer om te horen. Hoewel ik me realiseer dat ervaringen wel subjectief zijn uiteraard. Misschien had hij bij jou een slechte dag of had ik gewoon mazzel.
Ik ben allebei de keren (in totaal 3 horloges) prima geholpen. En ze lopen alle drie nog…