Ik ben al jaren gek op Breitling, ik zei altijd als ik geld heb dan koop ik zeker een Breitling maar na jaren van normale horloge’s verzamelen en mijn kennis enigszins geüpdatet te hebben mede door dit forum, heb ik deze week weer een nieuwe Breitling gids mogen ontvangen en slik… of de tijd stil heb gestaan.
Ik heb vanmiddag wat modellen bekeken en de prijzen…maar ik heb een probleem.
IK KAN NIET KIEZEN…wat een mooie vooral nieuwe modellen …(enkele tijd niet naar omgekeken)
Maar wat me opviel vanmiddag was ondermeer dat ik wederom met mijn smaak (grote en zwart klokken) toch weer bij Breitling uitkom (vooral de Bently versie’s en de modellen die rond de 49mm zitten…en met merk Rolex wat op de achtergrond verschuift. (Deepsee)
En ik nu weer vind dat je met een Breitling veel meer modellen hebt en veel meer betaalbaar is met “mijn smaak”, tov de Rolex. Ik vind ook met rolex, vaak te klein of wat eenvoudig in uitvoering…maar smaken verschillen gelukkig.
Ik zal later vd week weer eens de catalogus door nemen en de maten, modellen en prijzen op elkaar afstemmen en dan proberen een keus te maken wat ik graag zou willen bekijken bij een dealer.
Ik wil in ieder geval stalen band, wijzerplaat in wit helderblauw of zwart-wit, en geen quarts (al zitten er ook een paar mooie tussen) en als ik dan vergelijk met de Deepsee of een Gmt dat heb ik de meeste soorten van Rolex wel gehad.
U begrijpt moeilijk moeilijk moeilijk…wat vinden jullie ervan? wat en waarom een Breitling of Rolex?
En Panerai niet iets voor jou? Ook groot en toch wel een beetje in de stijl van Rolex.
Vind Breitling wel een lekkere stoere uitstraling. net als de deepsea.
Ben zelf namelijk sinds een paar weken verknocht aan panerai, (heb er 2 submariners voor ingeruilt) en totaal geen spijt van.
Wat Marc-B1 zegt, Niet te goedkoop bij gebruikte horloges, want kan het weten, heb toen een rekening gehad voor een breitling van 900 euro omdat de kroon niet correspondeerde met het uurwerk. (was ook een redelijk recent/jong model(namelijk laatste model aerospace).
Als je al zolang een Breitling wil zou ik zeggen: ga er voor!
Het is en blijft helemaal een persoonlijke keuze zoals je zelf ook al aangeeft. Ik heb door de jaren heen verschillende Breitlings en Rolexen gehad. Als ik zou moeten kiezen voor één horloge zou dat toch een Rolex worden…
Breitling is gewoon top, zeker als je van grote, grove horloges houdt. Mijn eerste dure aankoop was een colt2 automaat die ik helaas heb verkocht.
Toch zou mijn keuze een rolex zijn. Zeker als je smaak zich richting de Bentley serie verplaatst. De prijs die je daarvoor betaalt geeft je namelijk ook de mogelijkheid een rolex te kopen.
De deepsea is een echte klapper, groot en aanwezig. Maar ook de nieuwe modellen met anabolenkast dragen een stuk groter dan de “oude” modellen. Uiteindelijk moet je zelf je smaak en keuze natuurlijk bepalen. Ik moet wel zeggen dat ik met meer “trots” naar mijn pols kijk als ik een rolex om heb dan dat ik dat met enig ander merk heb. Maar dat is puur persoonlijk.
Succes met je keuze! Als het toch een breitling gaat worden ben ik nieuwsgierig tussen welke modellen je uiteindelijk twijfelt…:~
Als je al zolang een Breitling wil zou ik zeggen:
ga er voor!
Het is en blijft helemaal een persoonlijke keuze
zoals je zelf ook al aangeeft. Ik heb door de
jaren heen verschillende Breitlings en Rolexen
gehad. Als ik zou moeten kiezen voor één horloge
zou dat toch een Rolex worden…
Ik ben al jaren gek op Breitling, ik zei altijd
als ik geld heb dan koop ik zeker een Breitling
maar na jaren van normale horloge’s verzamelen en
mijn kennis enigszins geüpdatet te hebben mede
door dit forum, heb ik deze week weer een nieuwe
Breitling gids mogen ontvangen en slik… of de
tijd stil heb gestaan.
Ik heb vanmiddag wat modellen bekeken en de
prijzen…maar ik heb een probleem.
IK KAN NIET KIEZEN…wat een mooie vooral nieuwe
modellen …(enkele tijd niet naar omgekeken)
Maar wat me opviel vanmiddag was ondermeer dat ik
wederom met mijn smaak (grote en zwart klokken)
toch weer bij Breitling uitkom (vooral de Bently
versie’s en de modellen die rond de 49mm
zitten…en met merk Rolex wat op de achtergrond
verschuift. (Deepsee)
En ik nu weer vind dat je met een Breitling veel
meer modellen hebt en veel meer betaalbaar is met
"mijn smaak", tov de Rolex. Ik vind ook met rolex,
vaak te klein of wat eenvoudig in
uitvoering…maar smaken verschillen gelukkig.
Ik zal later vd week weer eens de catalogus door
nemen en de maten, modellen en prijzen op elkaar
afstemmen en dan proberen een keus te maken wat ik
graag zou willen bekijken bij een dealer.
Ik wil in ieder geval stalen band, wijzerplaat in
wit helderblauw of zwart-wit, en geen quarts (al
zitten er ook een paar mooie tussen) en als ik dan
vergelijk met de Deepsee of een Gmt dat heb ik de
meeste soorten van Rolex wel gehad.
U begrijpt moeilijk moeilijk moeilijk…wat vinden
jullie ervan? wat en waarom een Breitling of
Rolex?