Deze Navitimer van een Irakese vriend gekocht (zijn oom was gevechtspiloot en kreeg deze van het Irakese leger in de oorlog tegen Iran in de 80’s). Erg prettig om te dragen en mooi (vind ik) instrument. Mechanisme (ESA 900.231) is kapot en zou het graag laten repareren of vervangen. Zijn er in NL of Europa voor zover bekend reparateurs die dit stukje geschiedenis onder handen kunnen nemen? Bij voorbaat dank!
P.s. dit is zijn zusje, een Navitimer 3300, die ook wel wat tender loving care kan gebruiken…
Ik ken niemand in Europa of NL, wel iemand die blijkbaar geavanceerde herstellingen aan dit kaliber uitvoert en zelfs (delen van) de moldule kan vervangen indien nodig:
https://www.rawsar.com/esa-900-231-h4-module.html
Geen persoonlijke ervaring mee, tegengekomen tijdje terug op vraag van een vriend van me met een Yema met dergelijke module.
De enige mogelijkheid is om een donor horloge te vinden met hetzelfde uurwerk, maar daar zijn heel veel mensen naar op zoek, dus lastig te vinden en ook daar de kans dat het uurwerk niet meer 100% is.
Proberen via Breitling Service Nederland, maar volgens mij zijn alle Breitling-gelabelde ESA’s en Miyota’s in gesealde blister daar ook al een hele tijd op. Je betaalt ook de hoofdprijs als ze er eentje hebben, want je krijgt een totale good-as-new make-over voor het horloge.
Ik vind hem gaaf met unieke geschiedenis