Avond allemaal. Graag doe ik een beroep op jullie kennis.
Sinds een paar weken ben ik op zoek naar een Navitimer 8 41 via Chrono24. Alleen kom ik daar regelmatig listings tegen met bouwjaar 2021. Na contact te hebben gehad met een verkoper gaf deze zelfs aan dat er via Breitling garantie op zou zitten tot feb 2023. Zelf was ik onder de indruk dat de Navitimer 8’s waren vervangen voor Aviator’s.
Op internet kan ik hier niet veel info vinden maar ik ben benieuwd of iemand weet of er nog Navitimer 8 41 horloges door Breitling gemaakt worden of dat er iets niet klopt bij dit soort listings.
De aviator is wel nog onderdeel van de Navitimer lijn. Niet dat dat terecht is in mijn ogen. Maar als je op de website van Breitling gaat kijken dan zie je de Aviator 8 terug onder de Navitimer collectie.
Maar heeft u het horloge niet op de Breitling website kunnen vinden?
Tot eind 2019 stond er ‘Navitimer’ op de achterkant van het model, daarna verscheen de naam ‘Breitling’, de bovenkant van de 12 en de secondewijzer werden ook rood in plaats van wit , misschien is ook dan de naam geëvolueerd?
Voordeel overigens om een beetje het bouwjaar te achterhalen is tussen de lugs kijken. Staat de week en laatste twee cijfers van het jaar. Daarachter wat minder belangrijke info.
Horloge kan trouwens gewoon nieuw zijn. Zo niet let er dab wel op dat je de het horloge overzet van eventueel diens account op die van jou voor de blockchain.
Het gaat om een trusted dealer, redelijk veel positieve reviews al weet ik niet hoeveel dat uiteindelijk zegt op Chrono.
Volgens de Breitling site geen authorized dealer maar het lijkt op een Frans bedrijf dat zich richt op inkoop en verkoop van gebruikte horloges. Waarom ik sceptisch ben over de dealer is dat ze bij 2 listings van dit horloge hetzelfde verhaal hebben. Ze hebben namelijk advertenties voor de X1 en X2
Beide 2e hands, wel in nieuwstaat en manufactured in feb 2021. Zou moeten komen met originele doos, manual, COSC certificate en manufacture warranty.
Ik zou waarschijnlijk niet in staat zijn om een goede fake van een echte te onderscheiden en vraag mij nu af of het wel verstandig is om in zee te gaan met deze partij.
Maar als ik het goed begrijp is de warranty van feb 2021 wel mogelijk?
is dat bij Cresus ?? Deze verkoper is heel bekend in Frankrijk, met verschillende fisieke winkels
Op Chrono zijn wel modelen met witte seconde wijzer, dus blijkbaar productie in 2019, maar misschien nog nieuwe dus toch 2 jaren garantie
Haha bingo! Voor mij de eerste keer dat ik een redelijk prijzig horloge ga kopen vandaar de voorzichtigheid maar normaliter dus veilig om bij cresus te bestellen?
Jij kunt een mail sturen naar de outlet, prijs vragen en beschikbaarheid, ze zijn heel vriendelijk en snelle reactie
ik ben gisteren geweest en ik heb de full metal gezien (ik heb dezelfde) en volgens mij was deze rond de 2700e, ik heb niet goed opgelet maar ik denk dat de model op leer was er ook maar niet opgelet op de prijs
Ja zou ook goed zijn maar ik zou toch kiezen voor een echte shop van Breitling en nog meer kort bij de deur voor een dag uitstappen
Crésus is ook bekend voor jonge okkazie, zelf een of twee eken oud, dat blijft een tweede hand voor mij