Breitling Navitimer Aviator 8 Day & Date

BREITLING NAVITIMER AVIATOR 8 DAY & DATE

Op Chrono24 heb ik een handelaar in Amerika gevonden dat mij dit uurwerk in nieuwstaat met alle papieren en 2 jaar garantie aanbiedt aan 2382€ (alles inbegrepen met vervoersonkosten). Bij een juwelierswinkel die Breitling verkoopt betaal je voor dit horloge 4050€

(soms met 5 % korting aan 3847,50 €)

Liefst 1465,50 € duurder voor juist hetzelfde uurwerk. Een mens zou 2 keer nadenken wat te doen als we er vanuit gaan dat die handelaar die samenwerkt met chrono24 te vertrouwen is en als die horloge in de beste staat wordt afgeleverd ?

Stel dat ik ze bij die Amerikaanse handelaar koop, waar moet ik dan terecht voor het onderhoud van die AUTOMATISCHE horloge en waar moet ik terecht als ik vragen heb of om de stalen armband te laten verkleinen? Ik kan dan toch moeilijk met die horloge een juwelierswinkel binnenstappen (die uiteraard Breitling verkoopt) om ze te laten repareren ???

Of kan ik gelijk in alle Belgische juwelierswinkels (die Breitling verkopen) gewoon binnenstappen om deze te laten onderhouden, zonder mij “blauw” te betalen.

Bedankt voor jullie antwoorden

2 likes

En import tax komt er ook later nog bij van een €700

BreitlIng moet wel lukken met wat meer korting hoor.

Yep

… En welkom op HF :smiley:

1 like

Bent u zeker dat er nog een importtas bijkomt van 700 €???

Is de Aviator 8 niet het model dat nieuw makkelijk onder de € 3.000 te vinden is?

Invoerrechten, hè? Gewoon naar het aanbod in Europa kijken! :slight_smile:

Uit de VS komt er altijd ongeveer 25% minimaal bij inderdaad.

2 likes

Zeker… ik heb hem tegen 30% korting volop in de outlet zien liggen.

1 like

Neen, Guus het gaat hier wel degelijk over de BREITLING NAVITIMER AVIATOR 8 DAY & DATE. Met inderdaad de datum en weekdag op vermeld. Dit horloge betaal je officieel 4050 €, een juwelier in Aalst gaf mij wel 5% korting, maximaal

1 like

Daar zou ik liever geen zaken mee doen dan :yum:
Deze modellen zijn geen hardlopers getuigen het feit dat ze bij de outlet in Roermond beschikbaar zijn (of waren). :innocent:

Dat klopt. Ik zou ook kijken naar het Europese aanbod, dit model komt regelmatig voorbij met flinke kortingen. Bijvoorbeeld in Duitsland of UK.

Ja hoor, je kan met die aangeschafte Breitling gewoon bij elke Breitling dealer binnenlopen voor service. Misschien vragen ze wat geld voor een band aanpassen maar dat is fair als je hem daar niet hebt gekocht. Volgens mij in Nederland doen de meeste dat ook gratis. En Breitling heeft vaste servicetarieven voor haar modellen, je vind je op hun website. Uiteraard niet goedkoop, maar ook niet belachelijk duur.

Succes met je zoektocht!

1 like

Even op de tweede link klikken. Er zijn natuurlijk allerlei verschillende modellen beschikbaar! :slight_smile:

Dat geloof ik meteen, maar dat is de adviesprijs. In de horlogewereld valt een hele hoop te onderhandelen. Behalve in Aalst dan… :smirk:

2 likes

Ja

Het gaat ook wel over een horloge met stalen band die ook duurder zijn dan 2450€, en ze komt uit Engeland, moeten daar dan geen taken op betaald worden ?

1 like

Horloges gekocht binnen EU komen geen invoerrechten meer overheen.
Horloges gekocht buiten EU, importkosten betalen.

Moeilijker is het niet.

4 likes

Jij kunt de zoekcriteria natuurlijk instellen zoals jij dat wil. Hier bijvoorbeeld een model op een stalen band.

Van andere leden heb ik begrepen dat Monaco ook “safe” is, als het op invoerrechten aankomt.

PS: nu heb ik er weer een zonder dagaanduiding, maar het idee is duidelijk. Gewoon zelf even kijken! Ook naar de reviews van de verschillende handelaren, natuurlijk. :slight_smile:

1 like

UK kan nog t/m 31 december.

1 like

Heb zelf mijn AT 38.5mm probleemloos uit Monaco over laten komen.
List was 5300 en heb hem binnengehaald voor 3650 incl verzenden.

1 like

@MotoSkooly had het er al even over. Hier (klik) heb jij de lijst met de kosten van het onderhoud! :slight_smile:

Mooi horloge!

1 like

Dank je Guus. De 5 jaar garantie is super en je kunt hem gewoon naar elk servicepunt of AD brengen zonder problemen. In sommige gevallen vragen ze verzendkosten als iets in garantie gebeuren moet. Oa Wesselink&Vreeker(Waar ik de rest van mijn Omega in onderhoud heb) of bv de juwelier die Swatchgroep voert maar bv Omega niet.
Gaat ook op deze manier op voor Breitling vermoed ik?

1 like

Monaco valt binnen de Schengen-zone, dus dat klopt.

1 like

De duur van de garantietermijn voelt veilig, hè? Ik heb hetzelfde met mijn Seamaster, al hoop ik niet dat ik er ooit gebruik van hoef te maken.

Ik neem aan van wel, met dien verstande dat de garantietermijn meestal 2 jaar betreft. Alleen als een Breitling een “in-house” uurwerk heeft, zoals de Superocean Heritage, en er aan aanvullende voorwaarden wordt voldaan (tijdige waterdichtheidstests) kan de termijn naar 5 jaar worden opgerekt, als ik het goed heb! :slight_smile:

1 like