Breitling Navitimer Cosmonaute Limited Edition : ervaringen ?

Met de Speedy Pro en de Fortis Official Cosmonauts Chronograph reeds in mijn bezit, zoek ik nog een derde klok met een link naar de ruimtevaart om mijn triumvaat compleet te maken.

Zo kwam ik de Breitling Navitimer Cosmonaute Limited Edition tegen (AB021012BB59435X) en gezien ik altijd ook al een Navitimer wou is dit in mijn ogen de perfecte kandidaat.

Vind hem hier en daar nog wel te koop, maar deze zwarte (limited edition) variant staat niet meer op de site van Breitling volgens mij (de standaard blauwe op staal vind ik maar niets) ?

Iemand ervaringen met dit model (of de Navitimer Cosmonaute in het algemeen) en wat is jullie menig omtrent deze versie tov van de ‘gewone’ Navitimer ?

Do or Don’t ???

1 like

Mooie navitimer met een prachtig mansfactuur uurwerk.
De wijzerplaat van een navitimer is altijd wel druk, maar deze is nog wat extra druk. Moet je voor zijn natuurlijk.
Als je hem zelf mooi vind, waarom niet? Enkel lijkt de link met de ruimtevaart mij wat verder gezocht dan bij de speedy of de Fortis. Daarvoor zou ik het dus persoonlijk niet doen.

1 like

Nou vergezocht is het zeker niet;
In 1959 Lt Cmdr Scott Carpenter was selected as one of seven astronauts for the NASA Mercury program. Carpenter was a US Navy test pilot who had flown in combat in the Korean war and who wore a Breitling Navitimer (12-hour version) during the 1950’s. After selection he contacted Breitling and suggested they make a 24-hour version of the Navitimer pilot’s watch.

In feite is het gewoon een Navitimer met een iets andere vertanding voor de 24uurs weergave. Zoals alle Breitling horloges is het gewoon een A-kwaliteitsproduct dus spijt zul je er niet van hebben, dus als je de middelen hebt, gewoon doen!

1 like

Werkelijk schitterend!
Als ik geld had…

2 likes

Geen ervaring mee, maar ik vind hem wel heel mooi! :thumbsup:

1 like

Mja sorry ik ken het verhaal als Breitling fan van het eerste uur ook, maar ik blijf het wat van de pot gerukt vinden. Mijn mening…

Altijd al een zwak voor Navitimers.
Hebben iets, tools wat geen andere klok heeft.
Verder heeft Breitling zich bewezen, bij mij altans, als een super kwaliteits product.
Ik laat/liet nog al eens een klokje servicen, en ben op een bepaald moment gestopt met preventief servicen.
Wacht nu gewoon tot ze ermee ophouden, de reden is eigenlijk simpel.
Voor een full service maakt het kwa kosten niet echt veel uit.
En ondanks dat ikmijn Breit het meest draag en al 10 jaar heb (nieuw aangeschaft) loopt hij nog steeds als een zonnetje met twee seconden plus per dag.
En als ik hem dan laat testen bij de AD, omdat ik toch wel problemen ga verwachten, krijg ik steevast te horen, dat hij super loopt.
Dus doe ik er nog maar niets aan, we zien wel.
Kortom ik zou zeggen doen, echt iets unieks tussen al het gebruikelijke en veel van hetzelfde.

Succes met zoeken.

Grtn Leen.
(Die ook uitkijkt naar een Navitimer GMT, zwarte plaat en bruine croco met vouwsluiting, omdat ik de stalen band te veel bling vindt…)

1 like

De Navitimer heeft idd een redelijk drukke wijzerplaat, maar dat stoort mij persoonlijk niet echt :wink:

Wat ik bij deze Cosmonaute LE extra mooi vind tov een Navitimer 01 is het feit dat de Breilting wings zilver- ipv goudkleurig zijn. Waar ik daarentegen nog niet 100% van overtuigd ben (omdat ik er nog geen ervaring mee heb) is de 24-uurs tijdsweergave.

Btw, behouden alle Navitimers even goed hun waarde … of gaat dit vooral op voor de Navitimer 01 … en minder voor de andere versies, zoals deze Cosmonaute ???

De andere Navitimer die mij sterk kan bekoren (los van het space thema) is de Navitimer World … mss ook daar weer door het gebrek van de gouden wings :wink:

Nog effe een vraagje voor de Breitling experts op HF : wat is een normale korting op de listprice bij Breitling ?
TIA :+1:

Ik zou nu nier zeggen dat de 01 zijn waarde goed houdt… listprijs 8k, onlangs hier eentje wegegaan voor minder dan 5k in nieuwstaat, paar maanden oud…

Die betrokken 01 was ook niet aan listprice gekocht … verkoper sprak denk ik van 30% besparing op de listprice door aankoop in Italië.

Ik bedoel dus zijn waarde behouden tov de reële aankoopprijs :wink:

Eventuele tip als alternatief 01, en niks nepper of hommage :wink:

3 likes

Om de één of andere (niet rationeel te verklaren) reden is de klik er met de Sinn veel minder dan met de Breitling.
Tracht niet te begrijpen waarom - ik begrijp het zelf ook niet :wink:

Toch bedankt voor de tip :+1:

1 like

Omdat je gewoon merkengeil bent, net als ik en velen hier op HF, helemaal niet erg…

(overigens begint Sinn toch ook wel serieus in trek te raken, en ze zijn volgens mij behoorlijk waardevast)

Mss … mss niet … ik kan het niet duiden voor wat betreft deze klok.

Vaak voel ik mij eerder tot de ‘outsiders’ aangetrokken … een Damasko staat bv. ook nog op het verlanglijstje … en Sinn kan ik ook zeker smaken als merk … maar in dit concrete geval gaat mijn voorkeur uit naar Breitling …

Heb ondertussen vernomen dat de betrokken Navitimer Cosmonaute Limited Edition nog beschikbaar is bij Breitling.
Wordt knopen doorhakken dus :wink: