Breitling navitimer heritage A1332412/C942

Beste forumleden,

Eind 2017 heb ik onderstaand model aangeschaft A1332412/C942 in de kleur Aurora Blue. Na het moment van aanschaffen is inmiddels het WINGS logo bij Breitling ingeruild voor het “B” logo en is de maat gekrompen van 42mm naar 41mm waar ik eigenlijk toen nog niet van op de hoogte was. Persoonlijk vind ik het Wings logo beter ogen dan het B logo maar had ik wel liever een 41mm i.p.v. een 42 mm gehad (kwestie van gevoel).

Zoals ik begrijp is het door mij aangeschafte model inmiddels uit productie en vraag ik mij af welke invloed dit heeft op de toekomstige prijs/ waardevastheid van het horloge. Met andere woorden denken jullie aangezien het oude model met het WINGS logo en de niet meer beschikbare 42mm afmeting een positieve invloed heeft op de toekomstige waardeontwikkeling / vermindering van het horloge?

Model met WINGS logo A1332412/C942:

Opvolger zonder Wings logo A13324121C1X1:

1 like

Denk niet dat het veel uit maakt eerlijk gezegd. Het blijft glazen bol werk natuurlijk maar voor allebei de modellen is wat te zeggen w.o. bijvoorbeeld de maat zoals je zelf al aan gaf. De tijd zal het leren, de rest blijft gis werk!

Het is giswerk, maar ik zou niet speculeren op een waardevermeerdering. Er zijn maar weinig Breitling horloges die in waarde vermeerderen (en als ze dat wel doen dan zijn het met name de oudere vintage modellen; 25 jaar en ouder).

1 like

Het is niet dat ik speculeer op een waardevermeerdering, heb hem echt gekocht omdat hij mij aanspraak. Ben gewoon nieuwsgierig of het op termijn “Oud VS Nieuw” logo wat gaat uitmaken. Die termijn mag overigens ook over 25 jaar zijn waarbij het tegen die tijd wellicht wel vintage status krijgt.

Speculeren is misschien een verkeerde woordkeus; ik zou niet uitgaan van … is beter passend. :slightly_smiling_face:

Volgens mij heb je een prachtig horloge in een geweldige kleurstelling. Lekker blijven dragen de komende 25 jaar en daarna zie je wel! :wink:

1 like

Bron: eigen ervaring

Een Breitling nieuw kopen en dan na een jaartje of wat verkopen,
dan wordt het lastig om een gevoelsmatig prima prijs te krijgen.

Je kunt een Breitling beter een paar jaar ‘houden’ en dan verkopen.
De restwaarde is op termijn prima!

Maakt helaas weinig uit vrees ik, ik vind persoonlijk de nieuwe mooier omdat ik hem cleaner vind en het formaat spreekt me bij dit model meer aan.

Zit je erover na te denken om over te stappen?

Nee hoor, voor mij geen overstap

Model met Wings is beduidend mooier als je het mij vraagt. Lekker houden! :+1:

Oh ja, Wings zeker houden!