Breitling Navitimer Iraqi Airforce

Nog pareltje dat de collectie mag verlaten, eentje met een verhaal. Deze Navitimer heb ik in 2012 geërfd van mijn nonkel, een fervent horlogeverzamelaar. Mijn nonkel nam hem over van een arts, van artsen zonder grenzen, die tijdens de Golfoorlog een neergeschoten en zwaargewonde piloot van de Iraakse luchtmacht erbovenop hielp. Uit dankbaarheid gaf de piloot hem zijn horloge.

Na enkele jaren dragen was het toch wel tijd voor een service. In 2019 is hij via mijn AD naar Breitling gezonden voor een full service. Dat bleek niet zo simpel gezien de regel van Breitling is dat ze hem als nieuw terugbezorgen. Ik wou enkel het mechanische deel laten servicen en de patina behouden. Heeft tenslotte wel een actief leven gehad waar de sporen van gezien mogen worden.

Na wat “onderhandelen” heeft het Cal12 een full service gehad en tevens nieuw plexiglaasje, wijzers, pushers en kroon. De kast kreeg een zeer lichte polish, het karakter is nog aanwezig!. De wijzerplaat, met de voor deze uitvoering specifieke Iraqi airforce wings, bleef onaangeroerd. In Juni 2020, na 8 maanden, was hij terug bij mijn AD en mocht ik hem ophalen. Factuur van meer dan €1000 aanwezig.

Nu ligt deze voornamelijk in de kluis en dat is zonde.

Wie dit stukje geschiedenis overneemt vertel ik graag nog wat meer over de vorige eigenaar

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop, geen ruil
Merk en model: Bretling Navitimer Iraqi Airforce typr 1806
Diameter: 48
Leeftijd: 1977
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2012
Factuur en/of certificaat: Factuur Breiling service van 2020
Originele doos en/of eventuele accessoires: Breitling Service box
Verzendkosten of afgehaald: Voorkeur ophalen
Conditie (krassen, werking etc): Zeer mooi vintage staat.
Soort uurwerk en kaliber: Breiltling Cal 12
Vraagprijs: €5200
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

26 likes