Breitling Navitimer Montbrillant vragen

Beste leden,

Als nieuw lid van dit forum en als nieuwe eigenaar van een Breitling Navitimer Montbrillant ref. 30030.2 zit ik vol met vragen. Natuurlijk heb ik al het een en ander opgezocht op het forum maar niet alles kunnen vinden. Eerst maar een klein beetje achtergrond informatie.

Sinds een lange tijd al gek van de Breitling Navitimer serie maar nooit de stap gezet om een dergelijk horloge te kopen. Gelukkig kwam ik een tijdje geleden de Breitling Navitimer Montbrillant tegen voor een redelijke prijs. Hij was goed gedragen dus het bandje moest vervangen worden en er zaten wat krasjes op het glas, dus wanneer mogelijk dit laten polijsten of vervangen.

Ik vol enthousiasme naar de dichtstbijzijnde officiƫle Breitling dealer. Daar aangekomen een aardige jongen gesproken die mij wist te vertellen dat een bandje 150 euro zou kosten, het glas vervangen 200 -300 euro. Dit was kunststof (zelf had ik gezien op chrono 24 dat het allemaal beschreven stond als mineraalglas, maar okƩ wie ben ik) Verder even naar boven gelopen om aan een collega deze geschatte kosten na te vragen en het horloge te meten, gelukkig liep deze geheel volgens de Breitling specificaties dus dat was allemaal prima.

Nu voelt iedereen natuurlijk al aan dat dit even anders liepā€¦ Horloge opgestuurd en even later bericht van Breitling service center.
Na analyse van de horlogemaker moest een deelreparatie plaatsvinden voor het optimaal functioneren van het uurwerk. glas vervangen, waterdicht maken en kroon vervangen 690 euro. Glas was geen kunststof of mineraal glas maar saffier. Bandje vervangen 150 euro.

Wel beetje geschrokken van de kosten dus maar besloten dat ik dan de krasjes voor lief neem en een nieuw bandje er op wilde laten zetten. Week later bericht dat het bandje niet meer geproduceerd werd, niet meer op voorraad was en dat een nieuw bandje er wel op gezet kon worden maar de sluiting dan vervangen moest worden, kosten 459 euroā€¦
Nu ben ik een beetje in verwarring, in de winkel (officiƫle breitling dealer) zien twee mensen niet dat het horloge saffieglas heeft ipv kunststof of mineraalglas? Weten ze in de winkel en bij de eerste offerte (van Breitling zelf) niet dat het bandje niet meer leverbaar is/gemaakt wordt. Is dit een gebruikelijke gang van zaken?

4 likes

Welkom Khees,

Wat vervelend allemaal.
Ik zet hem even in Algemeen, dan krijg je wat meer reacties.

Succes met je Breitling en ik hoop dat je er snel van kan genieten.

Oh en plaats even een foto.

Het verschil tussen glas en kunststof niet kunnen zien door een horloger is een probleem voor die winkelšŸ˜€.
Maar ik denk dat het horloge wel een goede complete beurt waard is. Succes en welkom op HF!

Dankjewel!

Breitling wil het horloge natuurlijk tip top maken, ben jij nog tevreden met de band dan lekker niet laten vervangen.
Zonder foto van het daadwerkelijke horloge is het maar wat raden, maar wat is er zo Speciaal aan de band dat de sluiting niet overgezet kan worden? Als ik de Montbrillant ken is dat toch gewoon een standaard leren bandā€¦

Onderhoud zullen ze wel gelijk hebben, dat kan eventueel goedkoper bij een Onafhankelijke horlogemaker.

Glas kan je ook goedkoper laten vervangen bij horlogeglas.nl

Bandje elders laten doen.
Laten maken, online kopen enz enzā€¦ opties genoeg die vele malen goedkoper zijn en niks onder doen van de kwaliteit.
Bij laten maken zelfs maatwerk en dus perfect draagcomfort .

De ā€œserviceā€ en glas laten doen.
Ja kost wat, ja doet pijn maar je krijgt een perfecte goed lopende en bovenal betrouwbare Navitimer terug.
Je kan evt een "universele " horloge maker vragen voor een service. Stuk goedkoper maar die kunnen niks vervangen voor jou. Alleen puur service heb je dan.

Ik had het deze ronde echt via de officiƫle weg gedaan.
Geloof mij, wanneer je het horloge terug krijgt ben je die centen vergeten zo mooi als ze dan is.

Sluiting, welke sluiting praten we over?
Gebruikt zijn ze ook altijd wel vindbaar voor acceptabel geld.

Succes, even beetje balen maar komt goed.

Kom nu maar op met de fotoā€™s !

1 like