Beste leden,
Als nieuw lid van dit forum en als nieuwe eigenaar van een Breitling Navitimer Montbrillant ref. 30030.2 zit ik vol met vragen. Natuurlijk heb ik al het een en ander opgezocht op het forum maar niet alles kunnen vinden. Eerst maar een klein beetje achtergrond informatie.
Sinds een lange tijd al gek van de Breitling Navitimer serie maar nooit de stap gezet om een dergelijk horloge te kopen. Gelukkig kwam ik een tijdje geleden de Breitling Navitimer Montbrillant tegen voor een redelijke prijs. Hij was goed gedragen dus het bandje moest vervangen worden en er zaten wat krasjes op het glas, dus wanneer mogelijk dit laten polijsten of vervangen.
Ik vol enthousiasme naar de dichtstbijzijnde officiƫle Breitling dealer. Daar aangekomen een aardige jongen gesproken die mij wist te vertellen dat een bandje 150 euro zou kosten, het glas vervangen 200 -300 euro. Dit was kunststof (zelf had ik gezien op chrono 24 dat het allemaal beschreven stond als mineraalglas, maar okƩ wie ben ik) Verder even naar boven gelopen om aan een collega deze geschatte kosten na te vragen en het horloge te meten, gelukkig liep deze geheel volgens de Breitling specificaties dus dat was allemaal prima.
Nu voelt iedereen natuurlijk al aan dat dit even anders liep⦠Horloge opgestuurd en even later bericht van Breitling service center.
Na analyse van de horlogemaker moest een deelreparatie plaatsvinden voor het optimaal functioneren van het uurwerk. glas vervangen, waterdicht maken en kroon vervangen 690 euro. Glas was geen kunststof of mineraal glas maar saffier. Bandje vervangen 150 euro.
Wel beetje geschrokken van de kosten dus maar besloten dat ik dan de krasjes voor lief neem en een nieuw bandje er op wilde laten zetten. Week later bericht dat het bandje niet meer geproduceerd werd, niet meer op voorraad was en dat een nieuw bandje er wel op gezet kon worden maar de sluiting dan vervangen moest worden, kosten 459 euroā¦
Nu ben ik een beetje in verwarring, in de winkel (officiƫle breitling dealer) zien twee mensen niet dat het horloge saffieglas heeft ipv kunststof of mineraalglas? Weten ze in de winkel en bij de eerste offerte (van Breitling zelf) niet dat het bandje niet meer leverbaar is/gemaakt wordt. Is dit een gebruikelijke gang van zaken?