Breitling Navitimer service vraag

Hallo allen!

Voor iedereen de beste wensen natuurlijk nog!

Graag jullie expertise over het volgende;
Ik kan via een bekende een Breitling Navitimer A23322 (geen B01 movement) met stalen band kopen.

Deze is van 2004 en heeft zijn laatste service in 2007 gehad.

Wat kan ik qua kosten verwachten als ik hem nu een full service zou geven?
Zowel bij Breitling als een andere horlogemaker.

Verneem graag jullie mening.

Alvast bedankt!

We hebben er net 1 terug van service. Kost je een kleine 1000 euro voor het B01 uurwerk. Wel mits er geen glas bij ingezet hoeft te worden. Zitten blijkbaar wel aardig wat updates in het uurwerk dus je bent aan Breitling gebonden m.i.

2 likes

Dit model is geen B01 maar Valjoux movement.

Volgens mij scheelt dat al flink wat.

1 like

Je hebt gelijk… dat scheelt een slok. Kan elke horlogemaker wel idd. Zou die niet naar Breitling sturen. Wij hebben de vj variant diverse bij Floris155 laten servicen met prima resultaat.

Neem aan dat het ook uitmaakt dat deze al 17 jaar geen service gehad heeft.

Dat alles dan vervangen moet worden.

Klopt, en Breitling levert geen onderdelen uit van kast, wijzers of wijzerplaat. Dus dan ben je weer gebonden bij hen voor service.

Is ie veel gedragen?

Qua uurwerk niet want daar is alles gewoon voor leverbaar. Als de wijzers of kroon of pushers gaar zijn wordt het wat zoeken maar staat veel van oudere Breitlings te koop.
Maar service geven is natuurlijk een must :blush:

1 like

Hij is met regelmaat gedragen ja.

Bij Breitling is het € 790 voor een complete service aan de A23322. Daar komen de kosten voor extra onderdelen die Breitling rijp voor vervanging acht dan nog bovenop. Polijsten is nog € 120 extra.

Ik kan uit eigen ervaring @Horloge24 aanraden: hij heeft mijn A23322 een goed half jaar geleden uitgebreid vertroeteld, uiteraard met de correcte onderdelen. Ik weet niet of hij het prettig vindt dat ik hier prijzen ga noemen, zeker omdat dat er natuurlijk van afhangt wat er precies nodig is en dus niet altijd representatief hoeft te zijn. Maar ik was in elk geval een stuk minder kwijt. Daarnaast is het fijn om wat directer contact te hebben en je wensen te kunnen aangeven.

4 likes

Ik was recent, zonder glas tegen de €850,- kwijt.

Kan veel goedkoper maar ik wilde de Breitling service kaart erbij.

Gr. Roel

1 like