Ik heb iets opmerkelijks met een Breitling Navitimer. Horloge nieuw gekocht bij juwelier in 2000 en heel sporadisch gedragen, en dan bedoel ik ook echt sporadisch 5 keer zal al aan de ruime kant zijn. Het horloge is al die tijd goed bewaard gebleven, is niet op een winder geweest en ziet er dus uit als absoluut nieuw.
Nu komt het, als ik het horloge nu beweeg hoor ik de rotor tegen de deksel aan “schuren” tenminste daar lijkt het geluid sterk op als je het mij vraagt.
Ik wil nu graag weten: Hoe kan dat bij dit type horloge dat zo weinig gedragen is??
Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties mbt het 7750 uurwerk; het aanlopen van rotor tegen caseback lijkt me erg onwaarschijnlijk tenzij het horloge een behoorlijke tik/val heeft gemaakt.
Overigens bezit ik exact dezelfde Navitimer Breitling Fighters, ook in nieuwstraat en met de gebroken witte wijzerplaat. Ik vind het een prachtklokje met z’n geheel gesatineerde uiterlijk. Hoe heb jij dat ding slechts zo zelden om willen/kunnen doen de afgelopen 18 jaar??!!! Investeringsmotief of teveel anders mooi(er)s liggen?
Heb hem helaas niet in de buurt liggen voor een crosspost…
Is het je de eerste 4 keer dat je 'm droeg dan nooit opgevallen…?
Onderhoud heeft-ie zeker nodig, uurwerk staat bijna zeker grotendeels droog. Rotorlager is ook een stuk luider als het niet gesmeerd (meer) is.
Nog even over dat geluid - de 7750 is een eenzijdig werkende automaat. De rotor windt dus maar in een richting het uurwerk op, en “spint” de andere kant op volkomen vrij. Dat laatste hoor je waarschijnlijk.
Het is een prachtklok en is inderdaad als investeringsmotief aangekocht destijds. Genoeg anders om te dragen in ieder geval!
Ik denk dat het ook wenselijk is om een onderhoudsbeurt in te plannen binnenkort!
Ik vind het geluidje dat de breitling maakt geweldig.
Daarbij schud ze zelfs op de pols tijdens het herrie maken, geweldig al dat leven.
Ik luister graag naar mijn automaten.
Elk heeft zijn eigen geluidje, ik herken ze aan hun geluid.
Heb ik met meer, rare tik.
Welk merk auto hoor ik vaak.
Welk merk motor.
Welk merk brommer ,met scooters wat lastiger door kappen echo maar er is onderscheid.
Ja sorry, zelfs met straaljagers hoor ik over het algemeen wat er rond vliegt.
En zo met meer dingen.
Rare snuiter ben ik als ik dit zo vertel , ik heb wat met geluid.