Breitling Navitimer

Enthusiast geworden door o.a. de restauaratie projecten van Freddy , besloot ik maar eens een oude Navitimer aan te schaffen op eBay.
Tis een stalen geworden met een AOPA logo, 40mm diameter, van jan. 1960 maar nog wel met de oude parelrand.
ook hier is het caliber weer gemerkt met WOG voor Wakmann, dus één voor oorspronkelijk de Amerikaanse markt.
de cijfers gloeien nog een beetje in het donker,maar dat is na een paar minuten wel over.
loopt verder goed op tijd,maar ik laat 'm toch maar eens nakijken door iemand die er verstand van heeft.
Groet, André





Prachtig!

Wat ga je er allemaal aan laten doen? Zou hem zo origineel mogelijk houden, wijzerplaat ziet er zo echt perfect uit.

blijft mooi…

Mooi! Maar ik zou, buiten het glaasje een beurt een misschien de kast een beetje er niets aan doen!
Bijzonder (?) systeem voor het bandverwisselen trouwens, ik kende het nog niet.

mooi ding, veel plezier ermee!!

Erg mooi, optisch niet al te veel al laten doen. (tu)

Bij zo’n vintage mogen de jaren er wel een beetje vanaf stralen.

Mooi hoor (KWIJL)

Medeforummers, Ik ben niet van plan om er iets drastisch aan te laten doen, alleen servicen en de achterkant van de kastrand
wat laten polijsten.
Henrik, dat systeem met die bandpennetjes word o.a. door JL toegepast op hun meeste modellen,
hier op hun minute repeater:

bandjes met dit systeem zijn ook los te koop op eBay

Groet, André

Werkelijk schitterend! Ik zit ook wel eens over Ebay te surfen op zoek naar zo’n vintage Breitling, maar ik durf het toch nooit aan…

Heel veel plezier ermee! Ik zou er verder niets aan doen, wat mij betreft is ie precies goed voor een vintage.

Groeten,
KJ

Fraai! Wat kost zoiets nu ongeveer op eBay?

Je lijkt er trouwens wel allergisch op te reageren … :wink:

Dit model doet zo’n $ 2000,- tot $ 3.500,- in goede staat op eBay
Deze komt uit Duitsland en kostte 1800,- euri.
Ben niet allergisch hoor, gewoon een paar weken Spaanse zon :smiley:

Groet, André

Het zou natuurlijk niet aardig zijn als ik nu jammer zei :slight_smile:

Hmmm. 1800€ is veel behapbaarder dan 4300€ (wat er de laatste keer toen ik keek op het prijskaartje onder een nieuwe Navitimer stond). De jouwe was dus in redelijk-tot-goede staat?

Blijft een (enorme) gok, natuurlijk…

Voor zover ik 't tot nu toe kan beoordelen is deze in goede staat,
na 500 aan-en verkopen ben ik tot nu toe wel blij met eBay. :slight_smile:
(enorme) gok ?? , niet echt, gewoon goed de beschrijving lezen,eventueel wat vragen stellen,
en de FB van de verkoper checken.

Bedankt voor de e-bay koop tips Andre. Voorlopig durf ik er zelf nog niet aan voor dit soort bedragen. Neemt niet weg dat dit wel een erg geslaagde aankoop is geweest. (tu) Gefeliciteerd met deze schitterende Navitimer!!!
Groet, Arie.

Gerard, ben zelf ook geen Breitling man , meer een man

maar voor o.a. een oude Breitling Chronomat & Navitimer heb ik een uitzondering gemaakt :slight_smile:

Aguja, Aankopen op eBay betaal ik meestal via mijn PayPal account, geeft weer wat extra zekerheid,
de meeste drama’s die kopers op eBay meemaken,zijn toch aankopen met Western Union betaald aan verkopers met nauwelijjks FB , net actief op eBay , en ze kunnen ook geen detailfoto’s sturen. (omdat ze het item niet in bezit hebben of omdat 't een nepper is)
Groet, André